ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Robert Maciąg

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

SESJA NR XXXV/13 z dnia 26 kwietnia 2013 r

SESJA NR XXXVIII/13 z dnia 26 czerwca 2013 r.

SESJA NR XXXIX/13 z dnia 30 sierpnia 2013 r

SESJA NR XL/13 z dnia 25 września 2013 r

SESJA NR XLI z dnia 30 października 2013 r

SESJA NR XLIII z dnia 28 listopada 2013

Sesja XLVII z dnia 21 lutego 2014

SESJA NR L z dnia 28 maja 2014 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Zapytał czy remont schodów prowadzących z ulicy Widok do ulicy Świerczewskiego będzie kontynuowany, a jeśli tak to kiedy.
Odpowiedź:
Naczelnik Wydz. IR Ewa Kowalczyk powiedziała, iż stale oczekuje się na środki, które pozostaną po rozstrzygnięciu innych przetargów. Jeśli takie pieniądze będą, to rozważy się czy jeszcze w tym roku zadanie zostanie wykonane.
 
Pytanie:
Zapytał czy Burmistrz w tej kadencji przeprowadził wraz z urzędnikami wizję lokalną miasta, idąc pieszo.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż wielokrotnie dokonywał wizji lokalnej miasta, zarówno samodzielnie, jak i ze swoimi współpracownikami i Radnymi.
 
Wniosek:
Powiedział, że pracownicy apteki znajdującej się przy ulicy Poznańskiej zgłaszali potrzebę wydzielenia na parkingu miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej.  
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż projekt oznakowania poziomego jest opracowywany przez GDDKiA. Prace projektowe mają zostać zakończone do końca czerwca 2014 r. Po tym terminie GDDKiA przystąpi do wykonania oznakowania poziomego.
 
Pytanie:
Powiedział, że przy tak wysokim stanie wody statki nie mają gdzie zacumować. Zapytał czy jest możliwość wykonania kładki bądź alternatywnego portu.
Odpowiedź:
Naczelnik Wydz. IR Ewa Kowalczyk poinformowała, iż wniosek na to zadanie jest złożony. Dodała, że planowana jest rozbudowa istniejącego portu i wykonanie nowego na kanale starej Odry.
 
Wniosek:
Zgłosił, iż na parkingu przy sklepie Eko panuje bardzo duży nieład. Brakuje namalowanych linii miejsc parkingowych. Wniósł o uporządkowanie sytuacji.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż zostało skierowane pismo do Prezesa PSS Społem w tej sprawie. Poza tym teren parkingu przy Eko będzie monitorowany przez Straż Miejską.
 
Pytanie:
Przypomniał, iż jakiś czas temu Rada Miejska uchwaliła miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego dla prywatnych działek w Marcinowicach i Osiecznicy. Wyjaśniano wówczas, iż ma to pozwolić na budowę stacji paliw i postawienie ogniw fotowoltaicznych. Zapytał na jakim etapie są te inwestycje. Stwierdził, iż plany wykonano dla prywatnych terenów, a zapłaciła za to gmina.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż inwestycja dot. budowy stacji paliw uzyskała - na podstawie planu miejscowego i dokumentacji projektowej  - pozwolenie na budowę z dnia 26 lutego 2014 r., znak: BS.6740.275.2013.  Inwestor jest w trakcie realizacji inwestycji.
W sprawie lokalizacji baterii fotowoltaicznych przyjęto jedynie tzw. uchwały intencyjne dot. Marcinowic i Radnicy, którym nie nadano jednak biegu w postaci procedury planistycznej (inwestor się wycofał)  i nie poniesiono żadnych kosztów.  Od sierpnia 2012 r. wydane zostały w trybie decyzji o warunkach zabudowy, z uwagi na nowe orzecznictwo w przedmiotowej sprawie, warunki pod lokalizację baterii fotowoltaicznych dla innych inwestorów w Gostchorzu, Radnicy, Kamieniu i Bielowie.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-07-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-07-22 12:42:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-07-24 13:15:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-07-24 13:15:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1297 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

SESJA NR LII z dnia 15 września 2014 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Powiedział, że zarząd spółdzielni posiadającej budynek przy targowisku nie jest za bardzo zadowolony ze współpracy z Urzędem Miasta. Dodał, iż z drogi należącej w części do spółdzielni korzysta w tej chwili firma remontująca targowisko. Droga jest niszczona przez ciężki sprzęt. Zapytał czy po zakończeniu inwestycji zostanie ona naprawiona.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, że zna osobiście jednego z członków zarządu spółdzielni i nigdy nie stwierdził, że współpraca z Urzędem Miasta źle się układa. Urząd nigdy nie wydawał zgody na wjazd na cudzą posesję firmie, która buduje targowisko. Dodał, iż zwrócimy uwagę firmie, aby omijała tę drogę. W ostatnich latach podejmowano wielokrotnie próbę negocjacji z zarządem spółdzielni m.in. w zakresie budowy drogi łączącej ulicę Parkową z ulicą Srebrna Góra oraz zatoczki obok pawilonu. Ustalono wspólne stanowisko, które będzie realizowane w trakcie budowy drogi. Aktualnie trwają rozmowy w sprawie warunków zabudowy działki, którą dysponuje spółdzielnia.
 
Wniosek:
Wniósł o przedstawienie podsumowania kosztów wykonania strefy inwestycyjnej w Krośnie. Zapytał jak wygląda kwestia spełnienia wskaźników realizacji inwestycji, sprzedaż działek. Zapytał jakie działania wykonywano, aby pozyskać inwestorów. Zapytał jakie firmy interesowały się tym terenem. Zapytał dlaczego nie pozyskano chętnego na inwestycje w tym miejscu.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż strefa przemysłowa została zrealizowana przy udziale środków unijnych, a inwestycja, zgodnie z harmonogramem, miała być zakończona w roku 2010. Niestety sroga zima uniemożliwiła położenie wówczas asfaltu, przez co zadanie zostało przedłużone do kwietnia 2011 roku, kiedy to prace na strefie były teoretycznie zakończone. Następnie przystąpiono do działań związanych z odbiorem inwestycji i sporządzeniem dokumentacji powykonawczej, bowiem na etapie realizacji zadania okazało się niemożliwe, by położyć instalacje podziemne zgodnie z zakładanym planem. Różnice dotyczyły przebiegu sieci. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wiązało się z uruchomieniem procedury zgodnej z prawem zamówień publicznych, co spowodowało wydłużenie prac nad dokumentacją do września 2011 roku. Dopiero wówczas kompletna już dokumentacja została złożona do Starostwa Powiatowego. Na tym etapie okazało się, że, z niewiadomych przyczyn, kratki ściekowe nie zostały podłączone do jakiejkolwiek sieci. Mimo, że Gmina posiadała stosowne pozwolenia wodno-prawne, nie wykonano kanalizacji deszczowej, co więcej, nie ujęto jej nawet w przetargu. Zaniedbanie to świadczyło o niespełnieniu wymogów z zakresu ochrony środowiska i skutkować mogło cofnięciem pozwolenia na budowę przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a w konsekwencji zwrotem dotacji unijnej w wysokości 3,3 mln zł. W związku z powyższym podjąłem decyzję o wstrzymaniu procedury związanej z odbiorem inwestycji, po czym ogłosiłem przetarg na wykonanie kanalizacji deszczowej. Procedurę rozstrzygnięto pomyślnie, jednak z uwagi na kolejną zimę, wszystkie prace na strefie zakończono dopiero w kwietniu 2012 roku, po czym ponownie złożono stosowne dokumenty u Powiatowego Inspektora Budowlanego. Weryfikacja dokumentów trwała kilka tygodni, w efekcie czego, pozwolenie na użytkowanie strefy przemysłowej uzyskano w czerwcu 2012 roku, czyli 1,5 roku później niż zakładano na etapie planowania inwestycji. Aby móc przystąpić do ogłoszenia przetargów, niezbędne było przeprowadzenie podziału gruntu na działki o różnej powierzchni, co z uwagi na procedury przetargowe, trwało kilkanaście tygodni. Z tego względu dopiero pod koniec 2012 roku powstały mapy z naniesionymi podziałami oraz sporządzone zostały księgi wieczyste. Zgodnie z przepisami, przetarg na działki o wartości powyżej miliona złotych może się odbyć w 60 dni po jego ogłoszeniu, przez co pierwsza próba sprzedaży działek odbyła się w marcu 2013 roku. Podejmowane od tego czasu próby zbycia nieruchomości położonych na strefie przemysłowej obrazuje poniższe zestawienie:
 
Zestawienie ogłoszonych przez Gminę Krosno Odrzańskie przetargów na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych, stanowiących własność gminy Krosno Odrzańskie, położonych w obrębie 0001.1 Krosno Odrzańskie przy ul. Newtona i Edisona
 
  1. Przetargi nieograniczone na sprzedaż nieruchomości obejmujące następujące działki: 1232/2, 1232/4, 1232/5, 1232/11, 1232/13, 1232/14
 
  1. Dnia 14 marca 2013 r. ogłoszono pierwszy ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
 
Cena wywoławcza [zł]
Wadium [zł]
 
 
 
Minimalne
postąpienie
[zł]
1
1232/2
17 565
 
519 200,00
52 000,00
 
5 200,00
2
1232/4
20 348
 
640 700,00
65 000,00
 
6 500,00
3
1232/5
17 566
 
432 400,00
44 000,00
 
4 400,00
4
1232/11
14 095
 
449 900,00
45 000,00
 
4 500,00
5
1232/13
27 704
 
779 000,00
78 000,00
 
7 800,00
6
1232/14
24 765
 
790 500,00
80 000,00
 
8 000,00
  • z powodu braku chętnych planowany na dzień 20 maja 2013 r. przetarg nie odbył się.
 
  1. Dnia 21 czerwca 2013 r. został ogłoszony drugi ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
Cena wywoławcza [zł]
Wadium [zł]
Minimalne postąpienie [zł]
1
1232/2
17565
259.600,00
26.000,00
2.600,00
2
1232/4
20348
320.350,00
32.500,00
3.250,00
3
1232/5
17566
216.200,00
22.000,00
2.200,00
4
1232/11
14095
224.950,00
22.500,00
2.250,00
5
1232/13
27704
389.500,00
39.000,00
3.900,00
6
1232/14
24765
395.250,00
40.000,00
4.000,00
  • cena działek została obniżona o 50 %;
  • pomimo obniżenia ceny o 50 %, z powodu braku chętnych planowany na dzień 24 lipca  2013 r. przetarg nie odbył się.
 
  1. Dnia 6 września 2013 r. został ogłoszony trzeci ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości;
 
  • cena działek, jak w przetargu drugim (obniżona o 50% w stos. do przetargu pierwszego);
  • planowany na 14 października 2013 r. przetarg nie odbył się z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 19 listopada 2013 r. został ogłoszony czwarty ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości;
  • cena działek, jak w przetargu drugim i trzecim (obniżona o 50% w stosunku do pierwszego przetargu),
  • planowany na 27 grudnia 2013 r. przetarg nie odbył się z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 6 lutego 2014 r. został ogłoszony piąty ustny przetarg nieograniczony na działki:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
Cena wywoławcza [zł]
Wadium [zł]
Minimalne postąpienie [zł]
1
1232/11
14095
224.950,00
22.500,00
2.250,00
2
1232/13
27704
389.500,00
39.000,00
3.900,00
3
1232/14
24765
395.250,00
40.000,00
4.000,00
  • planowany na 10 marca 2014 r. przetarg nie odbył z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 28 kwietnia 2014 r. został ogłoszony szósty ustny przetarg nieograniczony na działki:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
Cena wywoławcza [zł]
Wadium [zł]
Minimalne postąpienie [zł]
1
1232/13
27704
389.500,00
39.000,00
3.900,00
2
1232/14
24765
395.250,00
40.000,00
4.000,00
  • planowany na 27 maja 2014 r. przetarg nie odbył z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 29 maja 2014 r. został ogłoszony siódmy ustny przetarg nieograniczony na działki:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
Cena wywoławcza [zł]
Wadium [zł]
Minimalne postąpienie [zł]
1
1232/13
27704
389.500,00
39.000,00
3.900,00
2
1232/14
24765
395.250,00
40.000,00
4.000,00
  • planowany na 30 czerwca 2014 r. przetarg nie odbył z powodu braku chętnych.
 
  1. Przetargi nieograniczone na sprzedaż nieruchomości obejmujące następujące działki: 1232/10, 1232/16, 1232/17, 1232/19
  2. Dnia 14 marca 2013 r. ogłoszono pierwszy ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości:
Lp.
Nr działki
Powierzchnia [m²]
 
Cena wywoławcza [zł]
 
Wadium [zł]
Minimalne postąpienie [zł]
1
1232/10
14 097
 
350 000,00
 
35 000,00
3 500,00
2
1232/16
3 614
 
97 540,00
 
10 000,00
1 000,00
3
1232/17
6 341
 
171 140,00
 
18 000,00
1 800,00
4
1232/19
4 428
 
119 500,00
 
12 000,00
1 200,00
  • z powodu braku chętnych planowany na dzień 19 kwietnia 2013 r. przetarg nie odbył się.
  1. Dnia 16 czerwca 2013 r. ogłoszono drugi ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości:
Lp.
      Nr działki
 
Powierzchnia [m²]
 
Cena wywoławcza [zł]
 
Wadium [zł]
 
 
Minimalne
postąpienie [zł]
1
     1232/10
            14 097
175.000,00
 
17.500,00
 
1.750,00
2
1232/16
 
3 614
 
48.770,00
 
5 000,00
 
500,00
3
1232/17
 
6 341
 
85.570,00
 
9 000,00
 
900,00
4
1232/19
 
4 428
 
59.750,00
 
6 000,00
 
600,00
                     
 
  • cena została obniżona o 50%,
  • pomimo obniżenia ceny o 50 %, z powodu braku chętnych planowany na dzień 16 lipca 2013 r. przetarg nie odbył się.
 
  1. Przetargi nieograniczone na oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości obejmujące następujące działki: 1232/10, 1232/16, 1232/17, 1232/19
 
  1.  Dnia 17 października 2013 r. został ogłoszony pierwszy nieograniczony ustny przetarg
    na oddanie w użytkowanie wieczyste:
Lp.
 
Numer działki
Powierzchnia działki w m2
 
Wartość działki
Cena wywoławcza
 
Wadium w złotych
Minimalna wysokość postąpienia
1
 
1232/10 14097
 
350.000,00 zł
 
35.000,00 zł
 
3.500,00 zł
2
 
1232/16 3614
 
97.540,00 zł
 
9.750,00 zł
 
975,00 zł
3
 
1232/17 6341
 
171.140,00 zł
 
17.150,00 zł
 
1.720,00 zł
4
 
1232/19 4428
 
119.500,00 zł
 
11.950,00 zł
 
1.200,00 zł
 
  • z powodu braku chętnych planowany na dzień 22 listopada 2013 r. przetarg nie odbył się.
 
 
 
 
 
 
1. Dnia 27 listopada 2013 r. został ogłoszony drugi nieograniczony ustny przetarg na oddanie w użytkowanie wieczyste:
Lp.
 
Numer działki
Powierzchnia działki w m2
 
Wartość działki
Cena wywoławcza
 
Wadium w złotych
Minimalna wysokość postąpienia
1
 
1232/10 14097
 
175.000,00 zł.
 
17.500,00 zł.
 
 
1.750,00 zł.
 
2
 
1232/16 3614
 
48.770,00 zł.
 
4.900,00 zł.
 
500,00 zł.
3
 
1232/17 6341
 
85.570,00 zł.
 
8.560,00 zł.
 
860,00 zł.
4
 
1232/19 4428
 
59.750,00 zł.
 
6.000,00 zł.
 
600,00 zł.
  • pomimo obniżenia ceny o 50 %, z powodu braku chętnych planowany na dzień
    7 stycznia 2014 r. przetarg nie odbył się.
 
  1. Dnia 6 lutego 2014 r. został ogłoszony trzeci nieograniczony ustny przetarg na oddanie
    w użytkowanie wieczyste:
  • cena działek, jak w przetargu drugim (obniżona o 50% w stos. do pierwszego przetargu);
  • planowany na 11 marca 2014 r. przetarg nie odbył się z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 28 kwietnia 2014 r. został ogłoszony czwarty nieograniczony ustny przetarg na oddanie w użytkowanie wieczyste:
  • cena działek, jak w przetargu drugim i trzecim (obniżona o 50% w stos.
    do pierwszego przetargu);
  • planowany na 27 maja 2014 r. przetarg nie odbył się z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 29 maja 2014 r. został ogłoszony piąty nieograniczony ustny przetarg na oddanie w użytkowanie wieczyste:
  • cena działek, jak w przetargu drugim, trzecim, czwartym (obniżona o 50% w stos. do pierwszego przetargu);
  • planowany na 30 czerwca 2014 r. przetarg nie odbył się z powodu braku chętnych.
   IV. Sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań
  1. Dnia 18 marca 2014 r. upubliczniono pierwsze ogłoszenie o rokowaniach dotyczące sprzedaży działki nr 1232/11 o pow. 14095 m2,
  • cena wywoławcza 202 455,00 zł;
  • planowane na 18 kwietnia 2014 r. rokowania nie odbyły się z powodu braku chętnych.
 
  1. Dnia 7 maja 2014 r. upubliczniono drugie ogłoszenie o rokowaniach dotyczące sprzedaży działki nr 1232/11 o pow. 14095 m2,
  • cena wywoławcza 202 455,00 zł;
  • planowane na 9 czerwca 2014 r. rokowania nie odbyły się z powodu braku chętnych.
Reasumując, Gmina Krosno Odrzańskie ogłosiła 16 przetargów na zbycie nieruchomości w obrębie strefy przemysłowej, w tym w 2013 r. 8 przetargów i w 2014 r. 8 przetargów. Ceny zostały wyliczone w oparciu o operat sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego wyłonionego w procedurze przetargowej. Pomimo podjętych działań, nie udało się sprzedać żadnej nieruchomości. Swoje zapytania kierowały do nas głównie firmy z branży fotowoltaicznej. Zachodni inwestorzy wykazują zainteresowanie strefą. Wśród potencjalnych inwestorów były też zakłady pracy, ale z czasem okazywało się, że lokalizacja strefy nie jest dla nich korzystna z uwagi na bliskie sąsiedztwo osiedli mieszkaniowych. W tym kontekście niezrozumiałym wydaje się fakt, że w 2006 r. poprzednie władze podjęły  decyzję o lokalizacji terenów inwestycyjnych na obszarze byłego poligonu wojskowego, bowiem naturalnym terenem pod biznes są działki przy ulicy Gubińskiej, znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie firmy Homanit, przy zbiegu korzystnych szlaków komunikacyjnych w kierunku Gubina oraz tras S3 i A2.
Wśród najważniejszych działań zmierzających do zbycia gruntów położonych w obrębie strefy przemysłowej należy wymienić pozyskanie ze środków Unii Europejskiej 1,7 mln zł na wspólną promocję gospodarczą Krosna Odrzańskiego, Gubina, Kargowej i Skwierzyny. Jest to o tyle istotne, że w 6,5 mln projekcie związanym z uzbrojeniem strefy inwestycyjnej na jej promocję w poprzedniej kadencji zaplanowano kwotę 3,5 tys. zł, co wystarczyło na zamontowanie tablic informacyjnych. Realizacja projektu gospodarczego, którego całkowita wartość opiewa na kwotę 2 mln zł pozwoli na bezpośrednie dotarcie do inwestorów krajowych i zagranicznych za pomocą zarówno tradycyjnych nośników jak foldery, mapy, karty ofert inwestycyjnych, jak również z użyciem nowoczesnych środków przekazu takich jak aplikacje na smartfony, multimedialne przewodniki inwestora, strony www i inne. Istotnym jest fakt, że każde wydawnictwo sporządzone będzie w 4 wersjach językowych – polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Ponadto informacje o ofercie inwestycyjnej każdej z gmin pojawią się w ogólnopolskiej prasie i telewizji. Oprócz tego gminy uczestniczyć będą w krajowych i zagranicznych imprezach wystawienniczych oraz zorganizują szereg spotkań branżowych w formule B2B.
Krośnieński samorząd jest otwarty na potrzeby sektora biznesu i tworzenie klimatu przyjaznego inwestycjom. Zdajemy sobie sprawę z faktu, iż w odległości 30 km od Krosna Odrzańskiego spółka, której właścicielem jest PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. realizuje projekt związany z budową elektrowni i kopalni węgla brunatnego i w tym kontekście tereny inwestycyjne Gminy Krosno Odrzańskie już teraz zyskują na atrakcyjności i wkrótce staną się doskonałą bazą do lokalizacji firm, które planują szeroko pojętą współpracę w ramach tego przedsięwzięcia. Lokując swój biznes na strefie przemysłowej potencjalny przedsiębiorca korzysta z udogodnień związanych z uproszczeniem procedury uzyskania pozwolenia na budowę, natychmiastowym wydawaniem wypisów i wyrysów, czy brakiem konieczności ubiegania się o decyzję o warunkach zabudowy pozwalającym na błyskawiczne przejście do etapu projektowania, otrzymując jednocześnie indywidualnego opiekuna w Urzędzie Miasta. Ponadto podmioty tworzące nowe inwestycje i nowe miejsca pracy na terenie Gminy Krosno Odrzańskie w ramach pomocy regionalnej i de minimis mogą skorzystać z maksymalnych zwolnień podatkowych. Działające w Urzędzie Miasta w Krośnie Odrzańskim Centrum Obsługi Inwestora oferuje pomoc merytoryczną i techniczną obejmującą m.in. wsparcie organizacyjne w realizacji procedur inwestycyjnych, pośrednictwo w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych z krajowymi i zagranicznymi przedstawicielami biznesu, promocję gospodarczą. Miasto przygotowane jest także na zaspokajanie pozazawodowych potrzeb kadry pracowniczej w sferze kulturalnej, rozrywkowej i sportowej. Klimat ponad 1000-letniej tradycji doskonale oddają wnętrza Zamku Piastowskiego, a okoliczne jeziora, bogata sieć ścieżek i szlaków rowerowych oraz nordic walking zachęca do aktywnego wypoczynku. Ponadto, w obiektach Ośrodka Sportu i Rekreacji funkcjonuje także kręgielnia i squash, a latem wypożyczalnia rowerów i pole namiotowe. Nie lada gratką są także rejsy wycieczkowe po Odrze.
Gmina Krosno Odrzańskie prowadzi stałą współpracę z Lubuskim Centrum Obsługi Inwestora oraz Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Aktualnie jest też uczestnikiem finałowego etapu konkursu „Grunt na medal” mającego na celu wyłonienie najatrakcyjniejszych miejsc do inwestowania w kraju.
Ww. argumenty zostały przedstawione Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Lubuskiego, który mając na uwadze zakres podjętych działań zmierzających do zbycia gruntów położonych w obrębie strefy przemysłowej wyraził zgodę na przedłużenie terminu osiągnięcia wskaźnika rezultatu z 30 czerwca 2014 r. na dzień 30 czerwca 2015 r.
Burmistrz poinformował, że według ewidencji księgowej inwestycja zrealizowana na strefie obejmuje zarówno koszty poniesione w ramach projektu realizowanego ze współfinansowaniem z budżetu środków europejskich (LRPO) w wysokości 7.069.121,42 zł oraz koszty poniesione z budżetu Gminy Krosno Odrzańskie w wysokości 571.117,50 zł.  Ogółem koszty poniesione na strefę inwestycyjną wynoszą 7.640.238,92 zł.
 
Pytanie:
Powiedział, że WAM przeznaczyła na sprzedaż budynek przy ulicy 17 Pionierów. Cena to ok. 200 tys. zł. Zapytał czy gmina jest zainteresowana kupnem tego obiektu z przeznaczeniem na mieszkania.
Odpowiedź:
Burmistrz wyjaśnił, iż rozmowy są już prowadzone. Pani Naczelnik Janina Pawlik oglądała te mieszkania. Wymagają one jednak inwestycji. Trwają negocjacje. Chcemy je kupić na dobrych warunkach.
 
Pytanie:
Powiedział, że WAM chce także sprzedać teren skarpy przy ulicy Kopernika. Zapytał czy gmina byłaby zainteresowana przejęciem tej nieruchomości.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż gmina chętnie przejmie go bezpłatnie. Na ulicy Sienkiewicza są grunty wystawiane na przetargi, które nie znalazły nabywców. Gmina nie będzie skupowała kolejnych terenów.
Naczelnik Wydz. Rozwoju, Inwestycji i Planowania Przestrzennego Ewa Kowalczyk powiedziała, że WAM złożyła wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy na to miejsce. Nie chce oddać tej nieruchomości za darmo.
 
Pytanie:
Zapytał ile szafek szkolnych otrzymali uczniowie w obecnej kadencji. Zapytał o liczbę uczniów w szkołach i liczbę szafek.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż będzie to pierwszy zakup szafek szkolnych w tej kadencji. W tym miesiącu zostaną zakupione kolejne 432 szafki.
Naczelnik Wydz. Oświaty, Kultury i Sportu Barbara Groncik poinformowała, iż na dzień dzisiejszy w gimnazjach jest 512 uczniów, w szkołach podstawowych 950 dzieci oraz w przedszkolach 649 dzieci.
 
Wniosek:
Wniósł o przekazanie nakazów SANEPID-u, które są w placówkach oświatowych na dzień dzisiejszy.
Odpowiedź:
Kserokopia decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim w załączeniu – (do wiadomości Radnego Roberta Maciąga).
 
Jednocześnie Burmistrz poinformował, że w roku bieżącym zostały wykonane (lub trwają) prace polegające na:
  • doprowadzeniu do należytego stanu techniczno – sanitarnego podłogi w sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 2 w Krośnie Odrzańskim,
  • budowie kanalizacji sanitarnej w Szkole Podstawowej nr 2 w Krośnie Odrzańskim,
  • budowie części kanalizacji deszczowej na terenie Szkoły Podstawowej nr 2, co przyczyni się
    do poprawy warunków gruntowo – wodnych terenu wokół budynku szkoły, a co za tym idzie, polepszenia stanu sanitarnego szatni zlokalizowanej w piwnicy budynku,
  • doprowadzeniu do należytego stanu nawierzchni dróg przed budynkiem szkoły - przebudowa placu przy Szkole Podstawowej nr 3 w Krośnie Odrzańskim,
  • doprowadzeniu do należytego stanu techniczno – sanitarnego podłogi na korytarzu wiodącym
    do sali zabaw w Przedszkolu nr 2 w Krośnie Odrzańskim,
  • modernizacji dachu Przedszkola w Starym Raduszcu,
  • zamurowaniu wnęk przy schodach głównych i remoncie schodów prowadzących do budynku Gimnazjum w Krośnie Odrzańskim,
  • opracowaniu dokumentacji projektowej remontu sanitariatów w Przedszkolu nr 1  w Krośnie Odrzańskim.
Dodatkowo w tym roku szkoły i przedszkola wykonały prace remontowe polegające na:
  • wymianie części instalacji elektrycznej w budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Krośnie Odrzańskim,
  • całkowitym remoncie dwóch sal dydaktycznych, odmalowaniu ścian w jednej sali dydaktycznej, częściowym pomalowaniu korytarza na I piętrze Szkoły Podstawowej nr 3 w Krośnie Odrzańskim,
  • doprowadzeniu do należytego stanu techniczno-sanitarnego: ścian i sufitu w pomieszczeniu dydaktycznym grupy 6-latków oraz korytarzu przejściowym, a także  podłogi w pomieszczeniu grupy 5 i 6-latków oraz progu przy drzwiach wejściowych w Przedszkolu nr 1 w Krośnie Odrzańskim,
  • cyklinowaniu i lakierowaniu parkietów w pięciu salach dla dzieci w Przedszkolu nr 3 w Krośnie Odrzańskim.
Ponadto, w październiku 2014 r. Gimnazjum w Krośnie Odrzańskim otrzyma nowe szafki szkolne dla wszystkich uczniów, dzięki czemu będzie można wyłączyć piwnicę  budynku Gimnazjum (w której obecnie zlokalizowane są szatnie) z użytkowania.
 
Pytanie:
Zapytał ile patroli rowerowych przeprowadziła Straż Miejska w 2014 roku.
Odpowiedź:
Komendant Straży Miejskiej Agnieszka Pawłow poinformowała, iż napotkano na problem techniczny. Sezon się opóźnił i patroli było tylko kilka. Ponadto w przypadku wspólnych służb ze Strażą Leśną czy Strażą Graniczną, nie można zmuszać ich funkcjonariuszy do patroli rowerowych. Dodatkowo strażników jest zbyt mało. Interwencje zgłaszane są z całego terenu gminy. Patrole rowerowe nie zdążyłyby załatwić wszystkich spraw.   
Burmistrz Marek Cebula powiedział, że Straż Miejska pracuje na dwie zmiany. Na jednej z nich jest dwóch strażników. Jeśli pełniliby patrol na rowerze, to nie zdążyliby wykonać interwencji w odległym miejscu. 
 
Pytanie:
Zapytał czy byłaby możliwość postawienia stojaków na rowery na placu przy BZ WBK.
Odpowiedź:
Burmistrz przypomniał, iż plac przy BZ WBK miał zostać przebudowany. Powstałyby elementy małej architektury, a wśród nich stojaki na rowery. Można je zamontować, jednak wcześniej mieszkańcy nie zgłaszali takiej potrzeby.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-11-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-11-25 08:00:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-10 11:17:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-10 11:17:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1207 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

SESJA NR LIV z dnia 29 października 2014 r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Poinformował, iż mieszkańcy budynku przy ulicy Chrobrego 26 od dwóch lat chcą podłączyć się do sieci kanalizacyjnej. Jest jednak jakiś problem. Mieszkańcy nie mogą tego zrobić, jednak płacą za odprowadzanie ścieków. Wniósł o umożliwienie podłączenia.
Odpowiedź:
Odpowiedź KPWK Sp. z o.o. w załączeniu (plik do pobrania).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-11-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-11-25 08:14:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-10 10:57:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-10 10:57:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1152 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji