Radosław Sujak
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
SESJA NR XXXIV/13 z dnia 25.03.2013 r
Informacja ogłoszona dnia 2013-05-29 14:32:51 przez Monika Karwowska-Pawłowska
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wniosek:
Wniósł o pisemne wyjaśnienia Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 odnośnie zwrotu do budżetu Gminy ok. 260 tys. zł, wskutek niewykorzystania w ubiegłym roku. Dodał, iż swoją prośbę kieruje w kontekście wniosków Pani Dyrektor o pomoc finansową na remonty w Szkole Podstawowej Nr 3. Wyjaśnił, iż jeszcze w listopadzie Pani Dyrektor wnioskowała o przyznanie środków na naprawę dachu czy remont sal.
Odpowiedź:
Wyjaśnienia Pani Dyrektor SP 3. (do pobrania)
Wniósł o pisemne wyjaśnienia Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 odnośnie zwrotu do budżetu Gminy ok. 260 tys. zł, wskutek niewykorzystania w ubiegłym roku. Dodał, iż swoją prośbę kieruje w kontekście wniosków Pani Dyrektor o pomoc finansową na remonty w Szkole Podstawowej Nr 3. Wyjaśnił, iż jeszcze w listopadzie Pani Dyrektor wnioskowała o przyznanie środków na naprawę dachu czy remont sal.
Odpowiedź:
Wyjaśnienia Pani Dyrektor SP 3. (do pobrania)
Ponadto Burmistrz poinformował, iż dyrektor szkoły jest kierownikiem zakładu pracy i posiada samodzielność w zakresie gospodarki finansowej oraz gospodarowania mieniem przekazanym w zarząd. Podstawą gospodarki finansowej szkół są plany finansowe dochodów i wydatków. W trakcie roku budżetowego często zachodzi konieczność dokonania przesunięć i zmian w planie finansowym. Wydatkowanie środków zapisanych w planie finansowym musi odbywać się zgodnie z zasadami gospodarki finansowej, określonej przepisami ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych. W celu przeprowadzenia niezbędnych prac remontowych, zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim, Pani Dyrektor powinna złożyć wniosek wraz z uzasadnieniem do organu prowadzącego o dokonanie przeniesień w planie finansowym szkoły wydatków bieżących, mając wiedzę o posiadanych oszczędnościach. Możliwość dokonania takich zmian stanowi niezbędny element elastyczności budżetu, zapobiegający przede wszystkim naruszeniu dyscypliny finansów publicznych. Jest to również najliczniejsza grupa zmian w budżetach podległych jednostek oświatowych. W 2012 roku, na wniosek Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Krośnie Odrzańskim, 7-krotnie dokonano zmiany w budżecie (przesunięto środki). Żaden z tych wniosków nie dotyczył przeniesienia środków na realizację postanowień Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim. W placówce tej na koniec 2012 r. w budżecie pozostała kwota 263.192,31 zł. Nadmieniam, że w 2012 r. w Zespole Edukacyjnym w Osiecznicy oraz w Przedszkolu nr 3 w Krośnie Odrzańskim w ramach własnego budżetu Panie Dyrektor, po przesunięciu środków finansowych z poszczególnych działów i paragrafów, zakupiły polbruk i wykonały nawierzchnię przed swoimi placówkami. Ponadto Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Krośnie Odrzańskim, po przesunięciach środków, wykonała wymianę stolarki okiennej (decyzja Sanepidu). Podobnie w Szkole Podstawowej nr 2 w Krośnie Odrzańskim, Pani Dyrektor po przesunięciach na paragrafach w budżecie, zakupiła meble na stanowiska pracy ucznia (zgodnie z decyzją Sanepidu).
Jednocześnie informuję, że w SP Nr 3 na § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników pozostało 181.822,55 zł. W związku z powyższym tłumaczenie Pani Dyrektor, że nie zostały zrealizowane godziny ponadwymiarowe, co spowodowało konieczność wypłacenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli w roku bieżącym nie ma odniesienia do budżetu, ponieważ dodatek uzupełniający jest przeliczany dla wszystkich grup nauczycieli we wszystkich placówkach wg stopnia awansu zawodowego i tak też potem jest wypłacany. Wszystkie godziny ponadwymiarowe wykazane w comiesięcznym wykazie dostarczanym do Wydziału Finansowego Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim przez Panią Dyrektor do 10 dnia każdego miesiąca zostały na bieżąco wypłacone.
Jednocześnie informuję, że w SP Nr 3 na § 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników pozostało 181.822,55 zł. W związku z powyższym tłumaczenie Pani Dyrektor, że nie zostały zrealizowane godziny ponadwymiarowe, co spowodowało konieczność wypłacenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli w roku bieżącym nie ma odniesienia do budżetu, ponieważ dodatek uzupełniający jest przeliczany dla wszystkich grup nauczycieli we wszystkich placówkach wg stopnia awansu zawodowego i tak też potem jest wypłacany. Wszystkie godziny ponadwymiarowe wykazane w comiesięcznym wykazie dostarczanym do Wydziału Finansowego Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim przez Panią Dyrektor do 10 dnia każdego miesiąca zostały na bieżąco wypłacone.
Wniosek:
Powiedział, iż oświetlenie w dolnej części Krosna gaśnie o godzinie 7.30 a zapala się o godzinie 16.30. Stwierdził, iż godziny nie są dostosowane do obecnych warunków i lampy świecą gdy jest jasno.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż oświetlenie na terenie miasta jest regulowane przez zegar astronomiczny, zlokalizowany przy stacji transformatorowej na ul. Chrobrego. Fabryczne ustawienia zegara astronomicznego powodują, że jego zapalanie odbywa się w godzinach wynikających z położenia geograficznego danej miejscowości. Niestety pozostawienie takich ustawień powodowałoby subiektywne odczucie zapalania oświetlenia zbyt wcześnie i gaszenia zbyt późno. Zainstalowany regulator pozwala na ręczną zmianę nastawów, a co za tym idzie efektywniejsze wykorzystanie zainstalowanego urządzenia. Obecnie pomiędzy stacją transformatorową a słupem przy ul. Świerczewskiego nastąpiła awaria kabla, która powoduje zapalanie i gaszenie oświetlenia według wskazań zegara astronomicznego, natomiast pozostałe oświetlenie miasta zapala się z naniesioną poprawką czasową. Różnica na ten moment wynosi 28-30 minut.
Powiedział, iż oświetlenie w dolnej części Krosna gaśnie o godzinie 7.30 a zapala się o godzinie 16.30. Stwierdził, iż godziny nie są dostosowane do obecnych warunków i lampy świecą gdy jest jasno.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż oświetlenie na terenie miasta jest regulowane przez zegar astronomiczny, zlokalizowany przy stacji transformatorowej na ul. Chrobrego. Fabryczne ustawienia zegara astronomicznego powodują, że jego zapalanie odbywa się w godzinach wynikających z położenia geograficznego danej miejscowości. Niestety pozostawienie takich ustawień powodowałoby subiektywne odczucie zapalania oświetlenia zbyt wcześnie i gaszenia zbyt późno. Zainstalowany regulator pozwala na ręczną zmianę nastawów, a co za tym idzie efektywniejsze wykorzystanie zainstalowanego urządzenia. Obecnie pomiędzy stacją transformatorową a słupem przy ul. Świerczewskiego nastąpiła awaria kabla, która powoduje zapalanie i gaszenie oświetlenia według wskazań zegara astronomicznego, natomiast pozostałe oświetlenie miasta zapala się z naniesioną poprawką czasową. Różnica na ten moment wynosi 28-30 minut.
Wniosek:
Powiedział, iż latarnia przy przejściu dla pieszych obok przystanku PKS nie świeci od kilku lat. Wniósł o zgłoszenie tej sprawy do PKS.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż zgodnie z przekazanymi pracownikowi Urzędu Miasta informacjami dotyczącymi oświetlenia za ogrodzeniem dworca PKS, oświetlenie nie jest zasilane z budynku. W związku z art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne planowanie, jak i finansowanie oświetlenia miejsc publicznych należy do gminy, w związku z czym słup przy przejściu dla pieszych, jak również linia i słupy w kierunku wejścia na dworzec PKS zostaną w roku bieżącym wpięte w gminną sieć energetyczną.
Powiedział, iż latarnia przy przejściu dla pieszych obok przystanku PKS nie świeci od kilku lat. Wniósł o zgłoszenie tej sprawy do PKS.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż zgodnie z przekazanymi pracownikowi Urzędu Miasta informacjami dotyczącymi oświetlenia za ogrodzeniem dworca PKS, oświetlenie nie jest zasilane z budynku. W związku z art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne planowanie, jak i finansowanie oświetlenia miejsc publicznych należy do gminy, w związku z czym słup przy przejściu dla pieszych, jak również linia i słupy w kierunku wejścia na dworzec PKS zostaną w roku bieżącym wpięte w gminną sieć energetyczną.
Wniosek:
Wniósł o przygotowanie zestawienia obecności radnych i sołtysów na sesjach i komisjach Rady Miejskiej w roku 2012. Powiedział, iż może być ono personalne.
Odpowiedź:
Zestawienie do wiadomoscvi radnego.
Wniósł o przygotowanie zestawienia obecności radnych i sołtysów na sesjach i komisjach Rady Miejskiej w roku 2012. Powiedział, iż może być ono personalne.
Odpowiedź:
Zestawienie do wiadomoscvi radnego.
Wniosek:
Wniósł o wyrównanie drogi przy przychodni Terapia.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż prace remontowe na drogach gruntowych zostaną rozpoczęte z chwilą nastania dogodnych warunków atmosferycznych.
Wniósł o wyrównanie drogi przy przychodni Terapia.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż prace remontowe na drogach gruntowych zostaną rozpoczęte z chwilą nastania dogodnych warunków atmosferycznych.
Wniosek:
Powrócił do tematu budowy zatoczki autobusowej naprzeciwko WBK. Wniósł o ponowienie wniosku w tej sprawie i sprawdzenie czy GDDKiA uwzględniła tę inwestycję w swoim budżecie na 2013 rok.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż stosowny wniosek został skierowany do GDDKiA.
Powrócił do tematu budowy zatoczki autobusowej naprzeciwko WBK. Wniósł o ponowienie wniosku w tej sprawie i sprawdzenie czy GDDKiA uwzględniła tę inwestycję w swoim budżecie na 2013 rok.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż stosowny wniosek został skierowany do GDDKiA.
Wniosek:
Powiedział, iż nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie dotyczące planu likwidacji linii napowietrznych. Dostał tylko informację, iż Urząd Miasta wystosował to zapytanie 27 listopada 2012 r.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w dniu 27 listopada 2012 r. wystosowane zostały pisma w sprawie udzielenia informacji dotyczących ewentualnych likwidacji linii napowietrznych w 2013 r. przez ENEA S.A. w Poznaniu i Telekomunikacji Polskiej z siedzibą w Skierniewicach. W związku z brakiem odpowiedzi, wystąpienie w sprawie planów likwidacji linii napowietrznych na terenie Gminy Krosno Odrzańskie zostało ponownie wysłane 8 kwietnia 2013 r.
Powiedział, iż nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie dotyczące planu likwidacji linii napowietrznych. Dostał tylko informację, iż Urząd Miasta wystosował to zapytanie 27 listopada 2012 r.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w dniu 27 listopada 2012 r. wystosowane zostały pisma w sprawie udzielenia informacji dotyczących ewentualnych likwidacji linii napowietrznych w 2013 r. przez ENEA S.A. w Poznaniu i Telekomunikacji Polskiej z siedzibą w Skierniewicach. W związku z brakiem odpowiedzi, wystąpienie w sprawie planów likwidacji linii napowietrznych na terenie Gminy Krosno Odrzańskie zostało ponownie wysłane 8 kwietnia 2013 r.
Załączniki
Pobierz dane XML SESJA NR XXXIV/13 z dnia 25.03.2013 r Drukuj informację SESJA NR XXXIV/13 z dnia 25.03.2013 r
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Krosno Odrzańskie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Monika Karwowska-Pawłowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-04-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Karwowska-Pawłowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-04-29 13:34:45 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-05-29 14:32:51 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-08-27 08:05:10 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 582 raz(y) |