ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Radosław Sujak

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXXV/13 z dnia 26 kwietnia 2013 r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-08-27 08:04:59 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Zapytał, czy wzorem lat ubiegłych wspólnoty mieszkaniowe będą mogły pozyskać środki z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa na np. zakup kwiatów, krzewów? Wyjaśnił, iż Urząd kupował rośliny, a sadzili je mieszkańcy.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż  istnieje możliwość dofinansowania z budżetu Gminy nasadzeń krzewów i kwiatów na terenach gminnych, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie wspólnot mieszkaniowych, po przedłożeniu wniosku o zakup wraz z uzasadnieniem. W roku bieżącym możliwe jest wydatkowanie łącznie na ten cel kwoty do 2 000 zł.
 
Wniosek:
Wniósł o przeprowadzenie audytu schodów przy ulicach Łukasiewicza i Kopernika, a w przypadku konieczności remontu, aby Urząd wezwał wspólnoty do jego wykonania bądź ustalenia partycypacji w kosztach.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż  stan schodów przy ulicach Kopernika i Łukasiewicza jest jak wiadomo zły. Schody te znajdują się na terenach Wspólnot Mieszkaniowych. I to między innymi one występowały do Gminy o przeprowadzenie ich remontu, gdyż nie mają na ten cel środków.  Natomiast zgodnie z obowiązującym prawem (i opinią radcy prawnego) z budżetu Gminy będącego planem finansowym, obejmującym dochody i wydatki organów gminy związane z realizacją jej własnych zadań publicznych, nie można finansować innych zadań realizowanych przez jednostki spoza systemu samorządu terytorialnego (w załączeniu kopia wcześniejszej korespondencji w sprawie remontu schodów).
 
Wniosek:
Wniósł o umieszczenie tabliczek z nazwami ulic na terenie strefy inwestycyjnej.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż tabliczki z nazwami ulic zostaną zamontowane na strefie do końca czerwca 2013 r.
 
Wniosek:
Wniósł o doposażenie placu zabaw przy ulicy Armii Czerwonej.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż z uwagi na ograniczony teren placu zabaw przy ul. Armii Czerwonej, nie ma możliwości jego doposażenia  w dodatkowe urządzenia zabawowe ze względu na niezachowanie normatywnych odległości od sąsiednich urządzeń oraz ogrodzenia placu.
 
Wniosek:
Wniósł o doposażenie skateparku.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w miarę posiadanych środków, skatepark będzie doposażany w kolejne urządzenia.
 
Wniosek:
Poprosił, aby pamiętać o konieczności wykonania nawierzchni na ulicach Dąbrowskiego, Polnej, Władysława Łokietka, Bolesława Śmiałego.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż zgodnie z uchwalonym budżetem, nie przewiduje się w 2013 r. wykonania nawierzchni na ulicach Dąbrowskiego, Polnej, Władysława Łokietka, Bolesława Śmiałego. Na tych drogach będą przeprowadzane tylko prace remontowe umożliwiające swobodny dojazd do posesji.
 
Wniosek:
Poprosił o zapobiegawcze wystosowanie wniosku do WAM o częstsze koszenie skarpy pomiędzy ulicami Łukasiewicza i Kopernika. Stwierdził, iż być może teren powinna kosić także Gmina.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż wystąpienie do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Zielonej Górze, przypominające o konieczności wykonywania prac pielęgnacyjnych i porządkowych skarpy, zostało wysłane w dniu 10 maja 2013 r.
 
Wniosek:
Wniósł o wykonanie szeregu prac porządkowych po zimie: wyrównanie parkingu przy cmentarzu, wyczyszczenie poręczy przy schodach prowadzących do Biblioteki od ulicy WOP, posprzątanie terenu amfiteatru, przycięcie konarów drzew przy ulicy Armii Czerwonej, zwłaszcza przy numerze 18, przycięcie gałęzi, które zasłaniają tabliczki z nazwami ulic bądź poproszenie o to właścicieli nieruchomości.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż do końca czerwca 2013 r. nierówności na parkingu zostaną wyrównane. Zadania wykazane w interpelacji zostały zlecone Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Krośnie Odrzańskim w dniu 25 kwietnia 2013 r..
 
Wniosek:
Wniósł o remont lamp znajdujących się przy ulicy Pułaskiego 5c, 5b oraz pomiędzy budynkami przy ulicy Poznańskiej 50, 46, 44, 42, 40.
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż istniejące oświetlenie osiedlowe zlokalizowane przy budynkach 5a i 5b stanowią własność Spółdzielni Mieszkaniowej. Po zapoznaniu się ze stanem technicznym  urządzeń i wolą przekazania ich na rzecz Gminy, rozważona zostanie możliwość wpięcia urządzeń w oświetlenie uliczne.
Oświetlenie przy nieruchomościach położonych przy ul. Poznańskiej, z uwagi na bardzo zły stan techniczny, wymaga opracowania projektu technicznego, uzyskania pozwolenia na budowę i przebudowy. W roku bieżącym zadanie to nie zostało uwzględnione w budżecie, może zatem być wykonane w latach następnych.
 
Pytanie:
Powiedział, że w zeszłym roku ZGKiM zakupił sprzęt do zbierania liści, jednak nie korzysta się z niego. Zapytał, co się stało ze sprzętem? Zapytał, czy jest zepsuty, czy nie można go użyć? 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż zakupiony sprzęt służy do zbierania liści w miesiącach jesiennych, czyli w okresie ich opadania. Z taką wiedzą  ten sprzęt był nabywany przez Zakład. Do  czasu opadów śniegu zakupiony sprzęt był intensywnie używany zarówno w parku, jak i w innych miejscach np. wysprzątano cały Cmentarz Komunalny. W okresie wiosennym, czyli w okresie, gdy pracownicy interwencyjni byli zaangażowani w zbiórkę liści,  liście były przegniłe, wymieszane z ziemią i na tyle już przerośnięte trawą i kwiatostanem, że wiele trudności sprawiało ich zbieranie. W niektórych miejscach pracownicy byli zmuszeni używać wideł, zamiast grabi, aby nie uszkodzić kwiatostanu.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-05-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-21 12:52:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-08-27 08:04:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-09-02 11:10:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
390 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony