Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Mariusz Grycan

Szczegóły informacji

SESJA NR LI z dnia 26 czerwca 2014 r.

Informacja ogłoszona dnia 2014-10-27 09:14:40 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
W imieniu Radnego Grzegorza Nogi wniósł o wykoszenie placu zabaw przy ul. Metalowców i w jego okolicach.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż plac zabaw przy ul. Metalowców był koszony w drugiej połowie czerwca 2014 r. Kolejne koszenie planowane jest w lipcu 2014 r., jeśli zajdzie taka potrzeba.
 
Pytanie:
Zapytał, na czyj koszt został wyremontowany chodnik przy ulicy Chrobrego? Zapytał, czy koszty pokryła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, czy Gmina? Wniósł o wystosowanie pisma do GDDKiA w sprawie wykonania remontu parkingu przy ulicy Chrobrego.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż prace remontowe wykonała GDDKiA na swój koszt. Parking przy ul. Chrobrego (rejon dawnej apteki) stanowi własność Gminy. Zadanie polegające na jego remoncie zostanie zgłoszone do projektu budżetu na 2015 r.
 
Wniosek:
Wniósł o informacje na temat kosztów Rybobrania. Poprosił o szczegółowy wykaz, na co przeznaczono konkretne kwoty. Zapytał, z jakich źródeł gmina pozyskała dofinansowanie na tę imprezę? Wyjaśnił, iż zdaje sobie sprawę, że to czasochłonne zadanie.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński odpowiedział, iż wciąż jeszcze spływają faktury za organizację „Rybobrania”. Miło jednak poinformować, że tegoroczna impreza, której szacunkowy koszt na ten moment waha się w granicy 185 tys. zł, została dofinansowana z następujących środków:
  • Euroregion „Sprewa-Nysa-Bóbr” – kwota blisko 90 tys. zł (w tym projekt pn. „Transgraniczny Dzień Młodych” – ok. 43 tys. zł  oraz projekt pn. „Transgraniczny Festiwal Sztuki Kulinarnej” – ok. 45 tys. zł);
  • sponsorzy: PGE Gubin S.A., Homanit Sp. z o.o., Bank Spółdzielczy w Krośnie Odrzańskim, Bank BGŻ S.A., BZ WBK, Fabryka Maszyn i Urządzeń Gastronomicznych KROMET Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „TERCET” Kazimierczak Dorota, Krośnieńsko – Gubińska Grupa Rybacka, Nadleśnictwo Krosno, Nadleśnictwo Bytnica, Nadleśnictwo Brzózka, Piekarnia – Cukiernia „Nowa” Rajmunda Dratwy, Zakład Cukierniczo – Piekarniczy „Stenia”, Restauracja „Kuźnia Smaku”, Hotel „Odra” – blisko 35 tys. zł;
  • wyłączność na sprzedaż gastronomii – 16 tys. zł;
  • wyłączność za wesołe miasteczko – 3 tys. zł.
 
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński zauważył, że rolą samorządu jest zaspokajanie potrzeb zbiorowych, a te są związane nie tylko z działaniami infrastrukturalnymi. „Rybobranie” było świętem wszystkich mieszkańców Gminy Krosno Odrzańskie, które oprócz charakteru integracyjnego miało też niewątpliwie walory promocyjne. Biorąc pod uwagę ogrom święta, udało się osiągnąć założone cele stosunkowo niewielkim nakładem kosztów. Inne imprezy, w miastach o podobnej wielkości, ale organizowane często z mniejszym rozmachem kosztują podobnie. Wydatki na „Rybobranie” były jednak nieporównywalnie mniejsze z tymi, poniesionymi np. na „Winobranie” w Zielonej Górze, które w ubiegłym roku kosztowało około 2 mln. złotych. 
 
Wniosek:
Poprosił o informację dotyczącą losowania samochodu podczas Rybobrania.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż w dniu 22 czerwca 2014 r. na scenie usytuowanej na terenie portu rzecznego w Krośnie Odrzańskim przy Bulwarze Jana Pawła II, o godzinie 1700, odbyło się losowanie laureatów w loterii pn. „Autograniena Rybobranie”. Loteria urządzana była na podstawie decyzji Dyrektora Izby Celnej w Łodzi nr 360000-IAGW-9284-3/14/EM z dnia 12 maja 2014 r. wydanej w oparciu o zatwierdzony przez ww. organ regulamin loterii. Nadzór nad prawidłowością urządzania loterii oraz losowania nagród sprawowała wewnętrzna Komisja nadzoru, w skład której wchodziły uprawnione osoby legitymujące się odpowiednim świadectwem zawodowym. Tryb losowania oraz jego zasady zostały szczegółowo przedstawione w pkt 13 ww. regulaminu. Z założenia przyjęto odmienne zasady dla losowania nagród I i II stopnia oraz dla nagrody głównej. W przypadku tej ostatniej - samochodu osobowego, określono, że procedura wyłaniania laureata nagrody głównej będzie podejmowana tylko w dniu losowania, aż do chwili ostatecznego wyłonienia zwycięzcy, bądź do wyczerpania kuponów promocyjnych biorących udział w losowaniu. Z tego też tytułu warunkiem uznania kogoś za laureata nagrody głównej była:
  • osobista obecność w trakcie losowania i zgłoszenie się do prowadzącego losowanie w ciągu trzydziestu sekund od wyczytania danych laureata z dokumentem potwierdzającym tożsamość i dane uczestnika (zgodne z podanymi w kuponie promocyjnym) lub w przypadku nie stawienia się w wyznaczonym miejscu osobiście
  • odebranie połączenia telefonicznego, zgodnie oraz potwierdzenie organizatorowi w trakcie rozmowy telefonicznej danych uczestnika zawartych w wylosowanym kuponie loteryjnym,
  • złożenie oświadczenia, że laureat przyjmuje nagrodę główną,
  • podanie serii i nr dokumentu tożsamości oraz nr PESEL laureata.
W związku z tym, osoba wylosowana, która nie posiadała dokumentu tożsamości, nie mogła być uznana za laureata loterii. Regulamin nie przewidywał możliwości dostarczenia tego dokumentu w terminie późniejszym. Należy podkreślić, że każdy z uczestników własnoręcznym podpisem potwierdził, że zapoznał się z regulaminem loterii, a w dniu losowania i w czasie jego trwania prowadzący wielokrotnie powtarzał, jakie są zasady losowania. W załączeniu wyciąg z Regulaminu Loterii promocyjnej pn. „Autogranie na Rybobranie” (dokument do pobrania).
 
Pytanie:
Zapytał, dlaczego do Rybobrania nie zaangażowano Sołectw, stowarzyszeń? Poinformował, iż podczas imprezy zauważył może jedno stoisko z rybami.
Odpowiedź:
Odpowiedź CAK Zamek w załączeniu (dokument do pobrania).
 
Wniosek:
Przypomniał, iż w związku z organizacją Dnia Dziecka w Czarnowie prosił, aby w dodatku do Gazety Lubuskiej opłacanym przez Gminę, opublikować informację o tej imprezie. Stwierdził, że ani przed ani po festynie nie było takiej wiadomości. Poprosił, aby opublikować informację o festynie w Wężyskach, który odbędzie się w dniu 29 czerwca.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż materiały publikowane w Informatorze Samorządowym ukazującym się w każdym sobotnim wydaniu Gazety Lubuskiej, zgodnie z umową zawartą pomiędzy Gminą Krosno Odrzańskie, a Wydawnictwem, muszą być dostarczane drogą mailową najpóźniej w każdy wtorek, do godziny 13.00. W związku z powyższym nie ma możliwości publikacji informacji przekazanych Redakcji po tym terminie, z uwagi na fakt, że weekendowy dodatek składany jest przez Gazetę Lubuską już tego dnia. Z tego względu nie udało się opublikować zarówno zapowiedzi o festynie w Czarnowie, jak i Wężyskach. Pragnę jednak zapewnić, że informacja o organizowanych przez nasze Sołectwa imprezach letnich znajdzie się w najbliższym wydaniu Informatora Samorządowego „MOST”.
 
Pytanie:
Spytał o losy fotoradaru przy Szkole Podstawowej Nr 1. Poprosił o skierowanie wniosku do Inspekcji Transportu Drogowego.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż Inspekcja Transportu Drogowego miała czas do 30 czerwca 2014 roku na dostosowanie techniczne fotoradarów albo ich całkowite usunięcie. Przepisy nie zezwalają na atrapy umieszczane przy drogach. Obudowa, w której można umieścić urządzenie do pomiaru prędkości nie spełnia jednak wymogów technicznych (np. powinno być przemalowane na żółto).  Stosowne pismo w tej sprawie zostanie wystosowane do ITD.
 
Wniosek:
Wniósł o przygotowanie informacji o podziale środków na ten rok dla poszczególnych Ochotniczych Straży Pożarnych.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż finansowanie jednostek OSP dokonywane jest zgodnie z postanowieniami art. 32 ust. 2-3 ustawy o ochronie przeciwpożarowej stanowiącej, iż koszty wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej OSP, bezpłatnego umundurowania członków OSP, ubezpieczenia w instytucji ubezpieczeniowej członków ochotniczej straży pożarnej i młodzieżowej drużyny pożarniczej, koszty okresowych badań lekarskich, o których mowa w art. 28 ust. 6, ponosi gmina. Co do zasady przydziału zaplanowanych w budżecie środków finansowych przeznaczonych na funkcjonowanie jednostek OSP, nie stosuje się podziału na poszczególne jednostki z wyznaczeniem wysokości wsparcia finansowego. Finansowanie jednostek jest oparte na zasadzie realnych potrzeb danej jednostki jej wyposażenia, ilości członków, przynależności do KSRG, mobilności oraz rodzaju wykonywanych czynności ratowniczych. Wydatkowanie środków na remonty pojazdów, bieżące zakupy sprzętu, umundurowania, zakupu usług dla jednostek OSP, odbywa się na podstawie pisemnych wniosków Prezesa OSP. Zakupy paliwa, ubezpieczenia pojazdów, koszty badań lekarskich oraz inne opłaty i składki, przeglądy techniczne i legalizacje, realizowane są na podstawie przedstawionych faktur przez wykonawców i wcześniej zawartych umów. Niektóre Jednostki OSP już zrealizowały zakupy z dofinansowaniem przez ZW ZOSP RP (np. OSP Czarnowo). Ilość wyjazdów do działań również skutkuje znacznymi kwotami przeznaczonymi na wypłatę ekwiwalentu, zakupy paliwa i remonty. Informuję, że Jednostka OSP Czarnowo, otrzymała w roku bieżącym znaczne wsparcie finansowe min. na zakup umundurowania, opon, akumulatorów, baterii do radiotelefonów itp. Wszystkie potrzeby wyszczególnione we wnioskach Prezesa OSP zostały zrealizowane, a ponadto wypłacany jest na bieżąco ekwiwalent za udział w działaniach ratowniczych oraz realizowane są płatności faktur za zakupy i usługi. W bieżącym roku poziom wydatków na funkcjonowanie OSP jest bardzo wysoki i w pierwszym półroczu na niektórych paragrafach realizacja budżetu kształtuje się na poziomie 80%. Na wysoki poziom wydatków miał wpływ przede wszystkim znaczny wzrost ilości wyjazdów do działań ratowniczych oraz zakupy materiałów i wyposażenia. Dla właściwego funkcjonowania Jednostek OSP do końca 2014 r., zwiększono kwoty środków finansowych przeznaczonych na potrzeby OSP.
 
Pytanie:
Poinformował, iż zgłosił się do niego strażak, który przez 15 godzin zabezpieczał Rybobranie i nie otrzymał nawet ciepłej herbaty, czy posiłku. Poprosił o informacje na ten temat.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż Prezes OSP Czarnowo, wyraził zgodę na zabezpieczenie parkingów oraz zapewnienie bezpiecznego przebiegu Rybobrania, zorganizowanego przez CAK ZAMEK w dniach 20 do 22 czerwca 2014 r., w Krośnie Odrzańskim. Wszelkie szczegóły dotyczące udziału strażaków w wymienionym przedsięwzięciu, zostały ustalone wcześniej z Komendantem Straży Miejskiej, a także Dyrektorem CAK Zamek, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia wyżywienia dla strażaków biorących udział w zabezpieczeniu. Jak wynika z wyjaśnień udzielonych telefonicznie 1 lipca 2014 r. przez Pana Bolesława Olejarza, wszyscy strażacy z OSP Czarnowo otrzymali talony na wyżywienie i napoje i nie są mu znane przypadki, aby ktokolwiek z jego strażaków nie otrzymał wyżywienia. W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę Pana Radnego o bezpośredni kontakt z Prezesem OSP w Czarnowie i ewentualną rozmowę ze strażakiem, który zgłosił brak wyżywienia. Zastępca Burmistrza nadmienił, że w trakcie głównych obchodów (w tym największych koncertów) tegorocznego Rybobrania, w zabezpieczeniu pomagały też dwie inne Jednostki OSP wraz z wozami bojowymi, a były to: OSP Wężyska i OSP Radnica. Nikt nie zgłaszał uwag, co do wyżywienia, gdyż było ono zaplanowane i zapewnione.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-07-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-07-24 13:30:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-10-27 09:14:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-10-27 09:14:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1086 raz(y)