Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Mariusz Grycan

Szczegóły informacji

SESJA NR LIV z dnia 29 października 2014 r.

Informacja ogłoszona dnia 2015-03-10 10:59:58 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Zapytał czy podjęto decyzję w sprawie chodnika w Wężyskach. Zapytał czy z budżetu gminy zostaną pokryte koszty robocizny.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż rozmawiał na ten temat kilkanaście dni temu z sołtysem. W tej chwili środków na ten cel w budżecie gminy nie ma. Być może pojawią się do końca roku.
 
Pytanie:
Zapytał czy mieszkańcy muszą uiszczać opłaty za wynajem świetlic wiejskich na spotkania z kandydatami na burmistrza czy radnych.
Odpowiedź:
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Janina Pawlik poinformowała, iż w ubiegłym roku Zarządzeniem Burmistrza, po licznych konsultacjach z sołtysami, wprowadzono regulamin korzystania ze świetlic wiejskich. Sołtysi posiadają wszystkie druki i dokumenty niezbędne do prowadzenia tego typu ewidencji. Nie ma zwolnień z uiszczania opłat. Bez względu na to kto wynajmuje świetlicę winien dostosować się do zasad obowiązującego regulaminu.  Dodała, iż regulamin zawiera zapis mówiący o tym, iż sołtys może zwolnić z opłaty mieszkańców sołectwa, którzy aktywnie uczestniczą w pracach na rzecz danej miejscowości. Jest to w gestii sołtysa.
Burmistrz Marek Cebula powiedział, że kampania wyborcza ma być finansowana ze środków komitetów wyborczych. Nie powinno się zatem szukać ominięcia ustawy, w taki sposób, iż to mieszkańcy zapraszają kandydata. Dodał, iż komitety wyborcze mają prawo wynajmować lokale do prowadzenia kampanii wyborczej. Każdy może wynająć świetlicę zgodnie z procedurami. Nikt nikomu tego nie ogranicza.
 
Pytanie:
Powiedział, że jeden z kandydatów na burmistrza przez okres tygodnia wysyłał e-maile i dzwonił do redaktora naczelnego Krośnieńskiej Telewizji, z zapytaniem o spoty wyborcze. W końcu uzyskał informacje. Radny stwierdził, iż powinny one być przekazywane kandydatom szybko.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula wyjaśnił, iż sprawa nie trwała tydzień. Jedni kandydaci otrzymali informacje drogą e-mail a drudzy nie. Burmistrz nie wie z czego to wynika. Przypomniał, iż w 2010 roku ówczesny Burmistrz Chinalski zakazał reklam wyborczych w telewizji Krośnieńskie Wydarzenia. Takiego zakazu w tym roku nie ma. Wszystkie komitety mają równy dostęp. Reklamy można umieszczać odpłatnie.
Naczelnik Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego Anna Januszkiewicz dodała, iż cennik za umieszczenie reklamy w Krośnieńskich Wydarzeniach obowiązuje od 1 stycznia 2011 roku i jest dostępny na stronach internetowych. Faktycznie jednego dnia Pan ubiegający się o kontakt z redaktorem naczelnym miał z tym problem. Zgłosił się następnie do Pani Naczelnik i w ciągu jednego dnia otrzymał wszystkie informacje.     
Burmistrz Marek Cebula powiedział, że w telewizji można umieszczać reklamy wyborcze. Nie będzie jednak bloków bezpłatnych, gdyż telewizja Krośnieńskie Wydarzenia nie podlega pod ustawę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, jako telewizja publiczna.
 
Wniosek:
Wniósł o przedstawienie podziału środków na poszczególne OSP. Radny wcześniej nie otrzymał zadowalającej odpowiedzi. Zapytał na co i ile otrzymała każda OSP. Jeśli środki z tego funduszu nie były wydatkowane na straż, to na jaki cel.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula ponownie poinformował, że nie stosuje się odgórnego podziału środków na poszczególne Jednostki OSP. Burmistrz załączył zestawienia wydatków podstawowych na utrzymanie gotowości bojowej oraz wydatków na utrzymanie remiz. Podkreślił, że z budżetu przeznaczonego na Ochotnicze Straże Pożarne nie wydatkuje się środków na „inne cele”. Budżetu nie można także nazywać „funduszem”, bo ten jako taki, rządziłby się innymi prawami.
 
Pytanie:
Zapytał jakie interwencje czyniono, aby powstała ścieżka rowerowa na ulicy Chrobrego.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, że w tym temacie są chyba 3 odpowiedzi od GDDKiA. Podtrzymywane jest jedno stanowisko, iż chodnik jest za wąski na utworzenie tam ścieżki rowerowej. 
 
Wniosek:
Powiedział, że jeden z kandydatów złożył wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Otrzymał pismo, iż odpowiedź zostanie udzielona do 2 grudnia 2014 r., czyli już po wyborach samorządowych. Uzasadniając wskazano, iż wnioskowane materiały stanowią informację nową jakościowo i do ich wytworzenia konieczne jest intelektualne zaangażowanie podmiotu ją wytwarzającego. We wniosku było pytanie o zadłużenie gminy. Radny zapytał o to samo dzisiaj i otrzymał odpowiedź od razu. Nie trzeba zatem czekać aż do 2 grudnia. Poprosił o szybsze udzielenie odpowiedzi składającemu wniosek. Poprosił, aby słowa o transparentnej gminie wcielać w życie.   
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula stwierdził, iż dziwnym trafem składa się, że w kampanii wyborczej pojawia się lawina interpelacji i wniosków o udzielenie informacji. Osoba, o której wspominał Radny Grycan, zażądała przekazania informacji zbiorczej często za okres 5 lat. Większość informacji, o które pyta mieszkaniec znajduje się w BIP. Wystarczy posiedzieć przed komputerem i je znaleźć. Burmistrz musi specjalnie zlecić wykonanie tych zadań pracownikowi. Mieszkaniec otrzymał odpowiedź, że informacje zostaną udostępnione. Nie będzie musiał dochodzić jej przed sądem. Mieszkaniec żąda  informacji przetworzonej, która wymaga intelektualnego zaangażowania pracowników Urzędu Miasta. Urząd Miasta normalnie funkcjonuje. Burmistrz nie pozwoli, aby pracownicy zajmowali się tylko i wyłącznie wnioskami o udzielenie informacji publicznej. Dodał, iż odpowiedź zostanie mieszkańcowi udzielona w trybie zgodnym z ustawą o dostępie do informacji publicznej. Ustawa mówi o 14-dniowym terminie. Burmistrz nie rozumie czy jest jakakolwiek potrzeba, aby poganiał pracowników, by przygotowali odpowiedzi na interpelacje szybciej. Zapytał czy odpowiedź w ostatnim dniu terminu nie jest transparentnością. Jest to chyba pomylenie pojęć. Po raz kolejny poinformował, iż mieszkaniec zadał pytanie, jako informację zbiorczą. Burmistrz nie może odpowiedzieć na część pytań, jeśli wszystko było w jednym zapytaniu. Przygotowana zostanie zbiorcza odpowiedź.  
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-11-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-11-25 08:21:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-10 10:59:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-10 11:01:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
953 raz(y)