Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Bogdan Śnieżek

Szczegóły informacji

SESJA NR XVI/2011 z dnia 16.11.2011

Informacja ogłoszona dnia 2012-06-06 13:34:00 przez Renata Piwowarczyk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Radny odniósł się do artykułu w wydaniu informatora Most dotyczącego szukaniu dochodów w Gminie. Zapytał jak to się ma do unieważnionego przetargu na wynajem restauracji "Malena" w budynku hali sportowo-widowiskowej? Zapytał jakie są straty z tytułu nie wynajmowania tego pomieszczenia? Zapytał na jakim etapie jest wynajęcie tego obiektu? Dodał, iż podobno ktoś mieszka w części hotelowej obiektu. Zapytał na jakich zasadach jest wynajmowany zamknięty obiekt?
Odpowiedź:
W hotelu byli zakwaterowani pracownicy, którzy budowali kort do squasha w zamian za zamontowanie dodatkowych siatek przy korcie, które nie były ujęte w specyfikacji zamówienia oraz zakup przez wykonawcę sprzętu do gry (rakiety i piłeczki). Szacunkowa wartość dodatkowych rzeczy to kwota ok. 1 500 zł. Ponadto pomieszczenia są wynajmowane doraźnie.
 
Pytanie:
Jakie były pełne koszta obejmujące zmiany w zagospodarowaniu zieleni w pasie drogi krajowej?
Odpowiedź:
Dotychczasowy koszt wykonania prac związanych z zagospodarowaniem pasa zieleni wzdłuż ul. Poznańskiej w Krośnie Odrzańskim wyniósł 30.709.05. zł.
 
Pytanie:
Radny odniósł się do artykułu w Moście dotyczącym reform w ZGKiM. Zapytał jakie to będą zmiany i jakie przyniosą oszczędności?
Odpowiedź:
Wprowadzone zmiany w ZGKiM mają na celu poprawę sytuacji finansowej (odzyskanie zdolności płatniczej), usprawnienie funkcjonowania Zakładu oraz wdrożenie narzędzi i sposobu funkcjonowania umożliwiającego wzrost sprzedaży oraz podwyższenie efektywności pracy. Podejmowane są również działania w kierunku poprawy zewnętrznego wizerunku firmy. Wiele już wprowadzonych zmian i działań dało wymierne efekty. Zakład zaczął na zlecenie i rzecz Gminy świadczyć usługi remontowo-budowlane (m.in. układanie kostki, odwodnienie placu parkingowego przy rynku, remont świetlicy w Chyże, remont CO w bibliotece, budowa toalet mieszkańcom przy ul. Świerczewskiego 28). Łączna wartość tych robót wyniosła ok. 100 tys. zł. Nasilone wielokierunkowe działania w zakresie odzyskania należności z tytułu zaległości czynszowych dają już pierwsze efekty. W październiku wystąpiła nadwyżka kwot wpłaconych w stosunku do naliczonego czynszu (w 2010 roku zadłużenie mieszkańców przyrastało w wysokości ok. 20 tys. zł miesięcznie). Podjęte, inne działania takie jak sprzedaż zbędnych zapasów i środków trwałych, wynajem powierzchni parkingowych, ulgi w obsłudze bankowej, nie wypłacenie rocznej nagrody z funduszu dyrektora, ograniczenie kosztów do niezbędnego minimum dały już wymierne efekty i korzyści. W zakresie obsługi Wspólnot Mieszkaniowych oraz budynków komunalnych podjęte kroki i działania również przyczynią się do znacznych oszczędności i dodatkowych przychodów. Czynności i zadania realizowane dotychczas przez firmy zewnętrzne przejmie Zakład (przeglądy budowlane, przeglądy elektryczne, nadzór budowlany, prace remontowe we WM, obsługa i konserwacja domofonów). Zmniejszono już stan zatrudnienia (w sposób łagodny) w administracji z 21 do 18,25 etatów (z tego ABM - 9 etatów, administracja zakładu - 8,25 etatu, dyr. - 1) oraz 1 na stanowisku robotniczym (hydraulik). Łączna wielkość oszczędności oraz dodatkowych dochodów, które zostaną osiągnięte w bieżącym oraz przyszłym roku w zidentyfikowanych już obszarach to kwota ponad 0,6 mln zł. Planowane zmiany regulaminów (pracy, organizacyjnego oraz wynagrodzeń) pozwolą na wdrożenie efektywniejszej struktury organizacyjnej oraz zatrudnienia, wprowadzenie motywacyjnego systemu wynagrodzeń, podwyższenie jakości pracy (Kodeks Etyki Pracownika), ułatwienie kontaktu mieszkańców z pracownikami Administracji Zakładu. Podejmowane są również wszelkiego rodzaju działania w zakresie poprawy zewnętrznego wizerunku Zakładu. Tworzona jest strona internetowa, na której m.in. będzie aktualna mapa cmentarza z opcją wyszukania dokładnego położenia, określonego grobu (ze zdjęciem) oraz inne działania (pracownicy cmentarza w czasie ceremonii pogrzebowej w przykryciach na głowach, pojazdy będą oznakowane LOGO firmy, ubrania robocze oznakowane). Wszystkie te działania i podejmowane decyzje wpłyną na poprawę wizerunku i sytuację finansową Zakładu umożliwiającą jego stopniowy rozwój.
 
Pytanie:
Jaka będzie kwota oszczędności po połączeniu CAK "Zamek" z OSiR? Radny poprosił o kalkulację, skąd oszczędności z tego tytułu w kwocie 100 tys. zł?
Odpowiedź:
Propozycja dotycząca połączenia CAK i OSiR w jedną instytucję była omawiana na kilku spotkaniach oraz posiedzeniach komisji i sesji Rady Miejskiej, w trakcie której była podejmowana intencyjna uchwała dotycząca likwidacji CAK z zamiarem włączenia jego struktury w jedną jednostką z OSiR. Oszczędności, które miałyby wynikać z połączenia CAK "Zamek" z OSiR wynikają przede wszystkim ze zmian struktury zatrudnienia. Dane dotyczące przekształceń były wyliczane na podstawie poziomu zatrudnienia na grudzień 2010 roku. Warto zauważyć, że w tym czasie w oparciu o pracę nie był zatrudniony ani jeden pracownik merytoryczny - instruktor. To raczej kuriozalna sytuacja, gdy po prawie roku funkcjonowania merytoryczna praca CAK opierała się o pracowników obsługi oraz tylko i wyłącznie umowy zlecenia.
Na koniec roku 2010 według danych CAK zatrudnienie i płace przedstawiały się następująco (dane do wiadomości radnego).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-06-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-06-06 13:30:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-06-06 13:34:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-06-06 13:33:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
758 raz(y)