Wydział Spraw Obywatelskich
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Spraw Obywatelskich
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dyrektor: Sylwia Bagińska
tel.: 95 7355 581
fax: 95 7355 757
fax: 95 7355 757
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
pok.: 315, piętro II
Ewidencja Ludności tel.: 95 7355 604, 95 7355 569, 95 7355 571, 95 7355 512
Dowody Osobiste tel.: 95 7355 573, 95 7355 574
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4, Sala Obsługi Klienta, parter
Sprawy Wojskowe tel.: 95 7355 586, 95 7355 583
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
pok.: 315, piętro II
Zakres działania:
- prowadzenie ewidencji ludności pobytu stałego i czasowego oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania
i wymeldowania z urzędu i na wniosek; - załatwianie spraw związanych z nadawaniem numeru ewidencyjnego w ramach Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz prezydenta miasta, a także referendów lokalnych i ogólnopolskich:
- prowadzenie rejestru i sporządzanie spisów wyborców,
- sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosownia,
- sporządzanie pakietów wyborczych w głosowaniu korespondencyjnym,
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wydania i unieważnienia dokumentów tożsamości;
- sporządzanie dla dyrektorów szkół informacji dot. ewidencji dzieci;
- udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL oraz rejestru dowodów osobistych;
- przeprowadzanie rejestracji osób podlegających kwalifikacji wojskowej;
- uczestniczenie w przygotowywaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
- wydawanie decyzji o uznaniu osób podlegających kwalifikacji wojskowej, którym doręczono karty powołania do odbycia zasadniczej służby wojskowej oraz żołnierzom odbywającym tę służbę za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny;
- wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
- prowadzenie spraw oraz wydawanie decyzji o pokrywaniu należności mieszkaniowych żołnierzom oraz osobom podlegającym kwalifikacji wojskowej odbywającym służbę zastępczą i odbywającym zasadniczą służbę w obronie cywilnej;
- prowadzenie spraw dotyczących refundacji utraconego wynagrodzenia za pracę w związku z powołaniem żołnierza rezerwy na ćwiczenia wojskowe oraz ustalanie wysokości świadczenia rekompensującego utracone wynagrodzenie;
- doręczanie kart powołania do czynnej służby wojskowej, do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej, w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
- wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi;
- realizowanie świadczeń na rzecz obrony;
- przyjmowanie zawiadomień o odbyciu zgromadzeń oraz wydawanie decyzji zakazujących zgromadzeń;
- kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
- wyrażanie zgody na rozwiązanie z inwalidą wojennym lub wojskowym stosunku pracy przez zakład pracy;
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń i fundacji oraz spraw z nimi związanych;
- prowadzenie spraw repatriacyjnych;
- prowadzenie spraw spisowych statystyki państwowej zleconej miastu;
- realizowanie spraw wynikających z przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
- prowadzenie obsługi aplikacji Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- prowadzenie obsługi rejestrów archiwalnych dotyczących Ewidencji Działalności Gospodarczej;
- załatwianie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na terenie miasta na sprzedaż napojów alkoholowych w sieci detalicznej i gastronomicznej.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gorzów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Nowakowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-07-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Lidia Matys |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-20 02:00:59 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Katarzyna Nowakowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-20 02:02:38 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-07-08 11:52:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 68920 raz(y) |