ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Z-ca Prezydenta Miasta ds. Gospodarki

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Pion Ochrony Informacji Niejawnych Administrator Bezpieczeństwa Informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-03-04 11:25:02 przez Łukasz Kulczyński

Akapit nr - brak tytułu

Dyrektor: Jarosław Żółtowski
tel: 95 7355 610
fax: 95 7355 683
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul.Obotrycka 7
pok.: 1 I piętro
 
Zakres działania Wydziału:
  1. koordynowanie prac związanych z organizacją systemu zarządzania kryzysowego;
  2. ustalanie procedur reagowania kryzysowego;
  3. kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej na terenie odpowiedzialności;
  4. opracowywanie i realizowanie miejskiego planu obrony cywilnej;
  5. sprawowanie nadzoru nad opracowaniem i modernizacją, planów obrony cywilnej, instytucji i podmiotów gospodarczych na terenie miasta;
  6. organizowanie szkoleń i ćwiczeń w zakresie obronności i obrony cywilnej oraz sprawowanie nadzoru nad ćwiczeniami i szkoleniami prowadzonymi przez instytucje i podmioty gospodarcze miasta;
  7. prowadzenie działalności promującej oraz upowszechnianie humanitarnych idei obrony cywilnej;
  8. dokonywanie analiz i ocen bezpieczeństwa miasta;
  9. współpracowanie z właściwymi organami w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  10. organizowanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności;
  11. organizowanie systemu łączności dla potrzeb prezydenta w sytuacjach kryzysowych;
  12. koordynowanie zadań obrony cywilnej, realizowanych przez instytucje i podmioty gospodarcze;
  13. zapewnienie współdziałania jednostek organizacyjnych miasta, instytucji                         i podmiotów gospodarczych w zakresie zapobiegania zagrożeniom;
  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  15. planowanie, organizacja i przygotowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności;
  16. planowanie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej dla ewakuowanej ludności;
  17. określenie zasad i zakresu współpracy przygranicznej w dziedzinie ochrony ludności;
  18. prowadzenie spraw z zakresu obronności związanych z planowaniem obronnym, gotowością obronną, programowaniem mobilizacji gospodarki i ochroną obiektów;
  19. współpracowanie w realizacji alarmowego systemu uzupełniania sił zbrojnych;
  20. współdziałanie z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w zakresie ustalania struktur oraz przygotowania służb dla potrzeb obrony cywilnej;
  21. współdziałanie z Komendą Miejską Policji w zakresie zabezpieczenia rejonów                 i mienia w czasie powstania nadzwyczajnych zagrożeń;
  22. planowanie i nadzorowanie realizacji szkolenia i ćwiczeń z kadrą kierowniczą urzędu, przedsiębiorstw, zakładów i instytucji oraz formacji obrony cywilnej;
  23. prowadzenie ewidencji oraz przydział sprzętu obrony cywilnej do poszczególnych formacji obrony cywilnej i zakładów pracy zgodnie z tabelą należności;
  24. sprawowanie nadzoru nad prawidłowym utrzymaniem i konserwacją sprzętu obrony cywilnej w instytucjach i zakładach pracy miasta;
  25. zbieranie propozycji na potrzeby obrony cywilnej z zakładów pracy, odnośnie świadczeń osobistych i rzeczowych;
  26. przygotowanie zestawień zbiorczych do Wydziału Spraw Obywatelskich;
  27. prowadzenie obsługi biurowo-administracyjna Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa Publicznego;
  28. sprawowanie nadzoru nad planowaniem i zapewnieniem ochrony ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia;
  29. sprawowanie nadzoru nad planowaniem i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury;
  30. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
  31. opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana zasadnicza służba w obronie cywilnej;
  32. ustalanie wykazu podmiotów gospodarczych funkcjonujących na terenie miasta, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
  33. prowadzenie spraw związanych z Ochotniczą Strażą Pożarną;
  34. organizowanie ochrony informacji niejawnych, współdziałanie z innymi wydziałami w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
  35. prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych jako wyodrębnionej komórki organizacyjnej w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  36. roczne i okresowe kontrolowanie ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
  37. sprawowanie nadzoru nad ewidencjonowaniem, przechowywaniem, przetwarzaniem  i udostępnianiem danych uzyskiwanych w związku z powadzonym postępowaniem sprawdzającym;
  38. udzielanie doraźnej pomocy w zakresie klasyfikowania informacji niejawnych oraz stosowania właściwych klauzul tajności, a także procedur ich zmiany                        i znoszenia;
  39. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  40. prowadzenie kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  41. prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych;
  42. zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach oraz sieciach teleinformatycznych i opracowywanie, uaktualnienie dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego;
  43. opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”;
  44. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;
  45. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji, w szczególności szacowanie ryzyka;
  46. opracowanie i aktualizowanie wymagającego akceptacji prezydenta, planu ochrony informacji w urzędzie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
  47. zastosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego, odpowiedniego do poziomu zagrożeń, w celu uniemożliwienia osobom nieuprawnionym dostępu do informacji niejawnych;
  48. uniemożliwienie dostępu do dokumentów o wyższej klauzuli tajności przez osoby nieposiadających stosownych uprawnień;
  49. przyjmowanie, przekazywanie, przechowywanie i archiwizowanie materiałów niejawnych;
  50. stosowanie urządzeń służących ochronie informacji niejawnych, którym przyznano certyfikaty;
  51. opracowanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” w urzędzie;
  52. prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających;
  53. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w urzędzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydanie poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
  54. prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz ewidencję osób dopuszczonych do ich przetwarzania;
  55. nadzorowanie zgłaszania zbiorów danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych;
  56. badanie naruszeń systemów zabezpieczeń danych osobowych.
« powrót do poprzedniej strony