Wydział Spraw Społecznych
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Spraw Społecznych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dyrektor: Eliza Rudnicka
tel: 95 7355 802
fax: 95 7355 678
fax: 95 7355 678
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.- budynek przy ul. Teatralnej 26
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.- budynek przy ul. Teatralnej 26
pok.: 13, piętro I
Zakres działania:
- realizowanie polityki mieszkaniowej oraz prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie polityki mieszkaniowej i przydziału mieszkań;
- analizowanie i ocenianie potrzeb mieszkaniowych oraz możliwości ich zaspokajania;
- wydawanie skierowań do zawierania umów na najem socjalny, na czas nieoznaczony i lokali zamiennych;
- przygotowywanie i realizacja list przydziału na najem socjalny i na czas nieoznaczony oraz wskazywanie lokali mieszkalnych przeznaczonych do remontu wykonywanego we własnym zakresie;
- prowadzenie czynności w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, dotyczących realizacji zadań z zakresu polityki społecznej i mieszkaniowej;
- prowadzenie działań związanych z realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych, dotyczących zadań z zakresu polityki społecznej i mieszkaniowej;
- wskazywanie lokali zamiennych w przypadku: przeznaczenia budynku mieszkalnego do rozbiórki, złego stanu technicznego budynku, przeznaczenia budynku do zbycia w drodze przetargu lub z uwagi na planowane inwestycje miejskie, klęsk żywiołowych w wyniku których pozbawionym mieszkań przysługuje prawo do takiego lokalu;
- realizowanie wyroków sądowych orzekających eksmisję z nadaniem uprawnienia do najmu socjalnego;
- przeprowadzanie wizji lokalnych lokali zwalnianych przez dotychczasowych najemców przed ich zasiedleniem z wyłączeniem lokali wskazywanych i zwalnianych w ramach kompetencji Biura Zamiany Mieszkań;
- przeznaczanie pomieszczeń niemieszkalnych usytuowanych w budynkach 100% własności gminy służących mieszkańcom do użytku wspólnego do nadbudowy, rozbudowy i przebudowy, adaptacji w celu utworzenia bądź powiększenia lokali mieszkalnych oraz przyłączenia zwalnianych części lokali;
- wydawanie zgody najemcom na okresowe oddanie lokalu lub jego części do bezpłatnego użytkowania osobie trzeciej;
- regulowanie stanu prawnego mieszkań po zgonie lub opuszczeniu lokalu przez najemcę;
- przedłużanie umów zawartych w ramach najmu socjalnego;
- dokonywanie zmiany statusu lokalu o czynszu socjalnym na lokal mieszkalny na czas nieoznaczony;
- przywracanie tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego;
- dokonywanie zamiany mieszkań z urzędu;
- reprezentowanie miasta, występującego w charakterze interwenienta ubocznego po stronie powodowej w postępowaniach o eksmisję;
- prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu niedostarczenia lokali w ramach najmu socjalnego;
- współpracowanie z Gorzowskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego zgodnie z zawartą umową z dnia 30 czerwca 2015 roku celem zapewnienia mieszkań osobom z budynków i lokali mieszkalnych komunalnych przeznaczonych do rozbiórki, remontów w związku z planowanymi inwestycjami na terenie miasta lub na cele publiczne oraz umieszczonych na listach przydziału;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem miejskiego i ogólnopolskiego Programu „Karta Dużej Rodziny”;
- opracowywanie planów finansowych oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu wydziału oraz jednostek podległych;
- koordynowanie prac i wydatków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
- prowadzenie spraw z zakresu opieki nad osobami nietrzeźwymi w tym prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności za pobyt osób w zlikwidowanej Izbie Wytrzeźwień oraz Ambulatorium Kontrolowanego Trzeźwienia;
- wspieranie działań na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
- wspieranie działań na rzecz osób niepełnosprawnych m.in. Środowiskowe Domy Samopomocy oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej;
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem kary ograniczenia wolności przez skazanych, organizowaniem prac społecznie użytecznych oraz robót publicznych na terenie miasta;
- współpracowanie z Powiatowym Urzędem Pracy oraz innymi jednostkami w zakresie przeciwdziałania bezrobociu;
- prowadzenie kontroli w organizacjach pozarządowych oraz w innych podmiotach uprawnionych do realizacji zleconych zadań publicznych oraz analizowanie sprawozdań w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem transportu osób niepełnosprawnych;
- opracowywanie programów oraz projektów uchwał: miejskiego programu przeciwdziałania narkomanii, miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, programu promocji zdrowia mieszkańców miasta, programu ochrony zdrowia psychicznego dla miasta, koordynowanie oraz sporządzenie sprawozdań z ich realizacji;
- organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych z zakresu działalności wydziału;
- współpracowanie z organizacjami pozarządowymi, instytucjami oraz innymi wydziałami w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem prezydenta nad placówkami sprawującymi opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3;
- przygotowywanie informacji dotyczących analizy stanu zdrowia oraz dostępności do usług medycznych mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji ogólnopolskich i wojewódzkich programów zdrowia;
- prowadzenie działań w zakresie aktywizacji oraz zapewnienia opieki instytucjonalnej osobom starszym;
- opracowywanie planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa, planu organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych;
- sporządzanie bilansu personelu medycznego;
- ustalanie czasu pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie miasta;
- koordynowanie prac nad opracowywaniem Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, prowadzenie spraw z nią związanych oraz przygotowywanie sprawozdań z realizacji;
- współpracowanie z Gorzowskim Centrum Pomocy Rodzinie mające na celu wspólną realizację zadań;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją podatków od towarów i usług;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją pozostałych środków trwałych będących majątkiem miasta przekazanym do użytkowania innym podmiotom;
- udział w charakterze członka w pracy Rady Terenowej do Spraw Społecznej Readaptacji i Pomocy Skazanym przy Sądzie Okręgowym w Gorzowie Wielkopolskim;
- sprawowanie kontroli nad organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej;
- prowadzenie zadań związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim oraz edukacją prawną;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gorzowskiej Rady Seniorów oraz innych rad powoływanych w zakresie działań prowadzonych przez wydział;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Programu „Karta Seniora”;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem przetargów na licytację stawek czynszów lokali powyżej 80 m2;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem merytorycznym nad podległymi jednostkami;
- nadzorowanie prac nad konstruowaniem, opracowywaniem oraz realizacją programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
- wspieranie merytoryczne i aktywizacja organizacji pozarządowych;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Programu „Gorzowska Karta Mieszkańca”;
- koordynacja zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do usług świadczonych przez urząd i jednostki organizacyjne miasta;
- prowadzenie spraw związanych z okresową weryfikacją spełnienia przez najemców zasobu komunalnego kryterium wysokości dochodu uzasadniającej oddanie w najem lub podnajem lokalu komunalnego na czas nieoznaczony;
- prowadzenie spraw związanych z najmem lokali chronionych;
- prowadzenie spraw związanych z wynajmem lokali związanych ze stosunkiem pracy;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją „Programu oddłużeniowego".
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gorzów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Nowakowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-02-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Lidia Matys |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-20 02:02:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Katarzyna Nowakowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-20 02:02:37 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jakub Opora |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-12-15 11:38:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 43288 raz(y) |