ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Spraw Społecznych

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Spraw Społecznych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dyrektor: Eliza Rudnicka
tel: 95 7355 802
fax: 95 7355 678
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.- budynek przy ul. Teatralnej 26
pok.: 13, piętro I
 
Zakres działania:
  1. realizowanie polityki mieszkaniowej oraz prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem  Gospodarki  Mieszkaniowej w zakresie polityki mieszkaniowej i przydziału mieszkań;
  2. analizowanie i ocenianie potrzeb mieszkaniowych oraz możliwości ich zaspokajania;
  3. wydawanie skierowań do zawierania umów na najem socjalny, na czas nieoznaczony i lokali zamiennych;
  4. przygotowywanie i realizacja list przydziału na najem socjalny i na czas nieoznaczony oraz wskazywanie lokali mieszkalnych przeznaczonych do remontu wykonywanego we własnym zakresie;
  5. prowadzenie czynności w zakresie przygotowywania wniosków  o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, dotyczących realizacji zadań z zakresu polityki społecznej i mieszkaniowej;
  6. prowadzenie działań związanych z realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych, dotyczących zadań z zakresu polityki społecznej i mieszkaniowej;
  7. wskazywanie lokali zamiennych w przypadku: przeznaczenia budynku mieszkalnego do rozbiórki, złego stanu technicznego budynku, przeznaczenia budynku do zbycia w drodze przetargu lub z uwagi na planowane inwestycje miejskie, klęsk żywiołowych w wyniku których pozbawionym mieszkań  przysługuje prawo do takiego lokalu;
  8. realizowanie wyroków sądowych orzekających eksmisję z nadaniem uprawnienia do najmu socjalnego;
  9. przeprowadzanie wizji lokalnych lokali zwalnianych przez dotychczasowych najemców przed ich zasiedleniem z wyłączeniem lokali wskazywanych i zwalnianych w ramach kompetencji Biura Zamiany Mieszkań;
  10. przeznaczanie pomieszczeń niemieszkalnych usytuowanych w budynkach 100% własności gminy służących mieszkańcom do użytku wspólnego do nadbudowy, rozbudowy i przebudowy, adaptacji w celu utworzenia bądź powiększenia lokali mieszkalnych oraz przyłączenia zwalnianych części lokali;
  11. wydawanie zgody najemcom na okresowe oddanie lokalu lub jego części do bezpłatnego użytkowania osobie trzeciej;
  12. regulowanie stanu prawnego mieszkań po zgonie lub opuszczeniu lokalu przez najemcę;
  13. przedłużanie umów zawartych w ramach najmu socjalnego;
  14. dokonywanie zmiany statusu lokalu o czynszu socjalnym na lokal mieszkalny na czas nieoznaczony;
  15. przywracanie tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego;
  16. dokonywanie zamiany mieszkań z urzędu;
  17. reprezentowanie miasta, występującego w charakterze interwenienta ubocznego po stronie powodowej w postępowaniach o eksmisję;
  18. prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu niedostarczenia lokali w ramach najmu socjalnego;
  19. współpracowanie z Gorzowskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego zgodnie z zawartą umową z dnia 30 czerwca 2015 roku celem zapewnienia mieszkań osobom z budynków i lokali mieszkalnych komunalnych przeznaczonych do rozbiórki, remontów w związku z planowanymi  inwestycjami na terenie miasta lub na cele publiczne oraz umieszczonych na listach przydziału;
  20. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem miejskiego i ogólnopolskiego Programu „Karta Dużej Rodziny”;
  21. opracowywanie planów finansowych oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu wydziału oraz  jednostek podległych;
  22. koordynowanie prac i wydatków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  23. prowadzenie spraw z zakresu opieki nad osobami nietrzeźwymi w tym prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności za pobyt osób w zlikwidowanej Izbie Wytrzeźwień oraz Ambulatorium Kontrolowanego Trzeźwienia;
  24. wspieranie działań na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
  25. wspieranie działań na rzecz osób niepełnosprawnych m.in. Środowiskowe Domy Samopomocy oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej;
  26. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem kary ograniczenia wolności przez skazanych, organizowaniem prac społecznie użytecznych oraz robót publicznych na terenie miasta;
  27. współpracowanie z Powiatowym Urzędem Pracy oraz innymi jednostkami w zakresie przeciwdziałania bezrobociu;
  28. prowadzenie kontroli w organizacjach pozarządowych oraz w innych podmiotach uprawnionych do  realizacji zleconych zadań publicznych oraz analizowanie sprawozdań w tym zakresie;
  29. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem transportu osób niepełnosprawnych;
  30. opracowywanie programów oraz projektów uchwał: miejskiego programu przeciwdziałania narkomanii, miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, programu promocji zdrowia mieszkańców miasta, programu ochrony zdrowia psychicznego dla miasta, koordynowanie oraz sporządzenie sprawozdań z ich realizacji;
  31. organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych z zakresu działalności wydziału;
  32. współpracowanie z organizacjami pozarządowymi, instytucjami oraz innymi wydziałami w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
  33. wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego;
  34. prowadzenie spraw związanych z nadzorem prezydenta nad placówkami sprawującymi opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3;
  35. przygotowywanie informacji dotyczących analizy stanu zdrowia oraz dostępności do usług medycznych mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego;
  36. sporządzanie sprawozdań z realizacji ogólnopolskich i wojewódzkich programów zdrowia;
  37. prowadzenie działań w zakresie aktywizacji oraz zapewnienia opieki instytucjonalnej osobom starszym;
  38. opracowywanie planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa, planu organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych;
  39. sporządzanie bilansu personelu medycznego;
  40. ustalanie czasu pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie miasta;
  41. koordynowanie  prac  nad  opracowywaniem  Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, prowadzenie spraw z nią związanych oraz przygotowywanie sprawozdań z realizacji;
  42. współpracowanie z Gorzowskim Centrum Pomocy Rodzinie mające na celu wspólną realizację zadań;
  43. prowadzenie spraw związanych z ewidencją podatków od towarów i usług;
  44. prowadzenie spraw związanych  z ewidencją pozostałych środków trwałych będących majątkiem miasta przekazanym do użytkowania innym podmiotom;
  45. udział w charakterze członka w pracy Rady Terenowej do Spraw Społecznej Readaptacji i Pomocy Skazanym przy Sądzie Okręgowym w Gorzowie Wielkopolskim;
  46. sprawowanie kontroli nad organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej;
  47. prowadzenie zadań związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim oraz edukacją prawną;
  48. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gorzowskiej Rady Seniorów oraz innych rad powoływanych w zakresie działań prowadzonych przez wydział;
  49. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Programu „Karta Seniora”;
  50. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem przetargów na licytację stawek czynszów lokali powyżej 80 m2;
  51. prowadzenie spraw związanych z nadzorem merytorycznym nad podległymi jednostkami;
  52. nadzorowanie prac nad konstruowaniem, opracowywaniem oraz realizacją programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
  53. wspieranie merytoryczne i aktywizacja organizacji pozarządowych;
  54. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Programu „Gorzowska Karta Mieszkańca”;
  55. koordynacja zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do usług świadczonych przez urząd i jednostki organizacyjne miasta;
  56. prowadzenie spraw związanych z okresową weryfikacją spełnienia przez najemców zasobu komunalnego kryterium wysokości dochodu uzasadniającej oddanie w najem lub podnajem lokalu komunalnego na czas nieoznaczony;
  57. prowadzenie spraw związanych z najmem lokali chronionych;
  58. prowadzenie spraw związanych z wynajmem lokali związanych ze stosunkiem pracy;
  59. prowadzenie spraw związanych z realizacją „Programu oddłużeniowego".
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gorzów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Nowakowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Lidia Matys
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 02:02:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Nowakowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 02:02:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jakub Opora
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-15 11:38:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
43288 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »