ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenia o otwartych konkursach ofert

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-01-12 10:17:29 przez Aleksandra Ostojska

Akapit nr - brak tytułu

Działając na podstawie art. 11 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2022 r., poz. 1327 ze zm.) oraz uchwały Nr LVI/972/2022 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 26 października 2022 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2022 r., poz. 2170),  
 
Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
ogłasza w dniu 12 stycznia 2023 r.
otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
 
I. Rodzaj zadania:
 
Złota Rączka dla Seniora – zapewnienie nieodpłatnej pomocy gorzowskim seniorom w drobnych, domowych naprawach.
Zakres pomocy obejmuje drobne naprawy, niewymagające natychmiastowej interwencji, specjalistycznej wiedzy lub uprawnień, jak również niepociągające za sobą dużych nakładów finansowych. Naprawy wykonywane będą wyłącznie w lokalu zamieszkiwanym przez osobę ubiegającą się o pomoc.
 
II. Wysokość dotacji na realizację zadania:
  1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2023 r. w ramach niniejszego konkursu wynosi 100 000,00 zł.
  2. Kwota może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmiany budżetu zadania z ważnych przyczyn trudnych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
III. Zasady przyznawania dotacji:
  1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Podmioty uprawnione do złożenia oferty to organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.
  3. Dwie lub więcej współpracujących organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, może złożyć wspólną ofertę.
  4. Zadanie, którego realizacja zostanie zlecona, powinno być przedmiotem statutowej działalności podmiotu uprawnionego.
  5. Dotacja zostanie przyznana na podstawie otwartego konkursu ofert w drodze wyboru najkorzystniejszej oferty po podjęciu decyzji przez Prezydenta Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
  6. Zadanie w ramach konkursu zlecane jest w formie wsparcia lub powierzenia zadania, przy czym oferent może wykazać wkład własny finansowy i/lub niefinansowy (rzeczowy i/lub osobowy).
  7. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjacji zmniejszenia zakresu rzeczowego lub rezygnacji z jego realizacji.
  8. Podmiot uprawniony powinien posiadać co najmniej 2-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia działań na rzecz osób starszych.
  9. Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
  10. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Miastem Gorzów Wielkopolski.
  11. Podmiot uprawiony powinien zamieścić w ofercie informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  12. Oferent jest zobowiązany do wypełnienia pkt 5 i pkt 6 oferty dotyczącego zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego. Niedotrzymanie tego obowiązku spowoduje odrzucenie oferty ze względów formalnych. Ponadto w ofercie należy wskazać jasno definiowalne, policzalne rezultaty, tzw. rezultaty twarde (ilościowe).
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
  1. Zadanie powinno być zrealizowane w terminie od marca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.
  2. Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
  3. Adresatami zadania są wyłącznie osoby starsze, będące mieszkańcami Gorzowa Wielkopolskiego, którzy oświadczą, że nie stać ich na pokrycie kosztów usługi, w tym:
    a) osoby w wieku 65+, nieaktywne zawodowo, ze szczególnym uwzględnieniem osób samotnych oraz z niepełnosprawnościami,
    b) osoby w wieku 60+ leżące lub poruszające się na wózku inwalidzkim oraz z niepełnosprawnością w stopniu znacznym.
  4. Minimalny zakres bezpłatnych usług i napraw Złotej Rączki wykonywanych wyłącznie w mieszkaniu osoby starszej:
    1) podłączenie oraz programowanie telewizorów i dekoderów do odbioru sygnału telewizyjnego;
    2) wymiana żarówek, obsadzenie lub wymiana wyrwanych gniazdek lub włączników elektrycznych;
    3) wymiana uszczelek w przeciekających kranach; wymiana pokręteł baterii, słuchawek, węży prysznicowych; przetkanie udrożnienie odpływu; wymiana wężyków, syfonu, spłuczki, rury spiro lub deski sedesowej; uszczelnienie silikonem przecieków przy wannie, brodziku, umywalce;
    4) montaż lub wymiana zamków, zasuw, łańcuchów drzwiowych, wymiana klamek, regulacja opadniętych drzwi;
    5) naprawa lub wymiana zawiasów drzwi, drzwiczek, szaf; wymiana lub naprawa gałek i uchwytów; sklejenie lub skręcenie zepsutych krzeseł, stolików, pojedynczych elementów meblowych, które uległy uszkodzeniu; osadzenie kołków rozporowych pod szafki, półki, obrazy; wieszanie: obrazów, luster, rolet, półek, karniszy, suszarek łazienkowych; uszczelnienie okien, drzwi wewnętrznych.
  5. Do dyspozycji seniorów, chcących skorzystać z usług Złotej Rączki, powinien być udostępniony przez oferenta adres e-mailowy oraz numer telefonu, czynny od poniedziałku do piątku, co najmniej 4 godziny dziennie, pod którymi będzie można zgłosić swoją potrzebę, ustalić zakres niezbędnych prac i termin wizyty Złotej Rączki.
  6. Złota Rączka zobowiązany jest do noszenia identyfikatora i okazywania go osobie, na rzecz której wykonywane będą domowe naprawy. Wzór identyfikatora wymagać będzie akceptacji zleceniodawcy.
  7. Usługi Złotej Rączki wykonywane będą zgodnie z regulaminem, opracowanym przez oferenta i zaakceptowanym przez zleceniodawcę.
  8. Koszt jednej usługi Złotej Rączki wraz z kosztami, o których mowa w ust. 9.1, nie może przekroczyć kwoty 220,00 zł z dotacji.
  9. Na życzenie seniora zakupu niezbędnych materiałów do wykonania prac dokonywać będzie Złota Rączka, w tym:
    1) do wartości 50,00 zł – w ramach przyznanej dotacji;
    2) powyżej kwoty 50,00 zł – na koszt osoby ubiegającej się o pomoc.
  10. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany załączyć do sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, datę zapłaty, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji, a w jakiej ze środków własnych oferenta oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi.
  11. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie zmieni się o więcej niż 20%.
  12. Organizacja składająca ofertę w konkursie zobowiązana jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w jednym z zakresów, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  13. W sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty (…) należy zawrzeć informację o działaniach podejmowanych w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, jako dostępność dla różnorodnych grup odbiorców w szczególności zagrożonych wykluczeniem społecznym zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co będzie dodatkowo punktowane. 
    W przypadku braku informacji w ofercie, wyłoniony podmiot zostanie zobowiązany do jej uzupełnienia przed zawarciem umowy.
  14. Wyłoniony podmiot w konkursie zobowiązany będzie do przeprowadzenia ewaluacji realizowanego zadania.
  15. Zleceniobiorca przed podpisaniem umowy na realizację zadania publicznego zostanie zobowiązany do złożenia oświadczenia deklarującego, czy spełnia definicję instytucji obowiązanej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 593, ze zm.).
V. Termin i warunki realizacjiWarunki i termin składania ofert:
 
  1. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018 r., poz. 2057).
  2. Oferta może być sporządzona w dedykowanym narzędziu elektronicznym www.witkac.pl, w terminie do 02 lutego 2023 r. w odpowiedzi na ogłoszony tam konkurs.
  3. Wersję elektroniczną oferty można wygenerować i złożyć za pomocą platformy witkac.pl, co nie zwalnia oferenta z obowiązku złożenia oferty w wersji papierowej w sposób określony w ust. 7.
  4. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.
  5. Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:
    1) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma tego obowiązku, jedynie zaleca się jego załączenie);
    2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
    3) pełnomocnictwo do reprezentowania oferenta, w przypadku jego udzielenia;
    4) referencje, zaświadczenia, ewentualnie inne dokumenty potwierdzające 2-letnie doświadczenie oferenta w zakresie prowadzenia  działań na rzecz osób starszych;
    5) informację o planowanej ewaluacji zadania (forma, sposób przeprowadzenia ewaluacji zadania);
    6) projekt regulaminu korzystania z usług Złotej Rączki;
    7) tabelę dotyczącą zakresów prac wykonywanych przez Złotą Rączkę wraz z wyceną poszczególnych jej elementów.
    Wymienione załączniki należy złożyć w postaci oryginalnych dokumentów lub uwierzytelnionych kopii.
  6. Do oferty można również dołączyć kserokopie umów partnerskich na potwierdzenie współpracyz innymi podmiotami, co jest dodatkowo punktowane.
  7. Ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, ul. Sikorskiego 4, 66-400 Gorzów Wielkopolski, w zamkniętej kopercie, opatrzonej napisem „Otwarty konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym – Złota Rączka dla Seniora” – osobiście lub drogą pocztową w terminie do 02 lutego 2023 r. (decyduje data stempla pocztowego).
  8. W celu dostarczenia dokumentów można skorzystać z poczty tradycyjnej lub z opcji przesyłki za pomocą paczkomatu urzad24.inpost.pl/Gorzow. Na kopercie należy również podać nazwę i adres oferenta.
  9. Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji oferenta.
  10. Dokumenty powinny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).
  11. W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od … do …”, bądź na każdej ze stron.
  12. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane.
  13. W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji, danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu lub inny równoważny dokument (jeśli przepisy dotyczące podmiotu nie nakładają obowiązku posiadania statutu).
  14. W przypadku niespełnienia jednego z obligatoryjnych wymogów, o których mowa w I części oceny formalnej karty oceny oferty (załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia), oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
 
  1. Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 40 dni od upływu terminu na ich składanie.
  2. Postępowanie konkursowe prowadzone będzie w oparciu o zasady i kryteria określone w rozdziale 6 uchwały Nr LVI/972/2022 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 26 października 2022 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2022 r., poz. 2170).
  3. Ocena formalna i merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  4. Merytorycznej oceny dokona Komisja konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
  5. Oferty niespełniające wymogów formalnych, o których mowa w II części oceny formalnej karty oceny oferty (załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia) będą mogły być uzupełnione w terminie 7 dni od dnia wezwania oferenta do uzupełnienia. Oferty nieuzupełnione w określonym terminie będą odrzucone z przyczyn formalnych i nie będą podlegać ocenie merytorycznej.
  6. Uzupełnieniu podlegać będą wyłącznie następujące braki i uchybienia formalne:
    1) niezłożenie oferty w formie papierowej, w przypadku jej złożenia za pomocą platformy Witkac.pl;
    2) brak podpisu/podpisów osoby/osób upoważnionych pod ofertą;
    3) brak lub niepoprawne pełnomocnictwo do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta;
    4) brak wymaganych załączników do oferty, wskazanych w ogłoszeniu konkursowym;
    5) brak poświadczenia kopii dokumentów „za zgodność z oryginałem”.
  7. Maksymalna liczba punktów, jaką można w sumie uzyskać po dokonaniu oceny merytorycznej wynosi 30 punktów. Rekomendowana do dofinansowania będzie jedna oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, przy czym wymagane jest uzyskanie co najmniej 18 punktów.
  8. Ocena Komisji wraz z propozycją wysokości dotacji zostanie przekazana Prezydentowi Miasta, który podejmie ostateczną decyzję. Od tej decyzji nie stosuje się trybu odwoławczego.
   VII. Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju w latach 2020-2022 oraz wysokości dotacji przekazanej na ich realizację:
 
2020
Nazwa zadania
Kwota
Podmiot realizujący
Złota Rączka Przybywa Część II
60 000,00 zł
Fundacja „Pozytywka”
 
 
2021
Nazwa zadania
Kwota
Podmiot realizujący
Złota Rączka edycja III
70 000,00 zł
Fundacja „Pozytywka”
Złota Rączka dla seniora
30 000,00 zł
Fundacja „Pozytywka”
 
 
 
2022
Nazwa zadania
Kwota
Podmiot realizujący
Złota Rączka dla seniora c.d.
100 000,00 zł
Fundacja „Pozytywka”
 
 
VIII. Postanowienia końcowe:
  1. Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego zastrzega sobie prawo odwołania konkursu z podaniem przyczyny jego odwołania.
  2. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do:
    1) zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych związanych z realizacją zadania logo Miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Miasto Gorzów Wielkopolski;
    2) dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związaną; kontrola ta nie ogranicza praw Miasta do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
  3. Wyniki konkursu przedstawione będą na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Miasta.
 
z up. Prezydenta Miasta
(-)
Małgorzata Domagała
Zastępca Prezydenta Miasta
                                            
Gorzów Wielkopolski, 12.01.2023 r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony