Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenia o otwartych konkursach ofert

Szczegóły informacji

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom w roku 2017

Informacja ogłoszona dnia 2017-01-20 08:21:52 przez Piotr Tubelewicz, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Działając na podstawie art. 11 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1817), uchwały Nr XXXV/440/2016 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 29 listopada 2016r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Gorzowa Wlkp. z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2017 (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016 r., poz. 2787), uchwały Nr XXXVII/416/2016 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 19 grudnia 2016r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii pod nazwą Miejskiego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na rok 2017 i Ramowego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2017-2020,
 
 
 
Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp.
ogłasza
w dniu 20 stycznia 2017r
 
otwarty konkurs ofert na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom w 2017 roku
 
I.1 Cel operacyjny: Przygotowanie kadry realizującej program poprzez wzmocnienie kompetencji instytucji i osób odpowiedzialnych za realizację zadań wynikających z Programu:
 
  1. Rodzaj zadania: wspomaganie działalności instytucji, organizacji i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkotykowych:
 
Lp.
Zadanie
Numer zadania
1.
Organizowanie szkoleń z zakresu programów rekomendowanych związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi bądź przemocy.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
  • Gorzowskiego Centrum Pomocy Rodzinie,
  • Policji,
  • Straży Miejskiej.
 
Wskaźniki:
  • liczba nauczycieli biorących udział w szkoleniach z zakresu profilaktyki uzależnień,
  • liczba zorganizowanych szkoleń dla profesjonalistów z zakresu profilaktyki szkolnej i środowiskowej,
  • liczba przeszkolonych osób, w tym realizatorów programów profilaktyki szkolnej i środowiskowej.
 
1/A
2.
Organizowanie szkoleń z zakresu programów rekomendowanych związanych z przeciwdziałaniem uzależnieniom od substancji psychoaktywnych.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
  • Gorzowskiego Centrum Pomocy Rodzinie,
  • Policji,
  • Straży Miejskiej.
 
Wskaźniki:
  • liczba nauczycieli biorących udział w szkoleniach z zakresu profilaktyki uzależnień,
  • liczba zorganizowanych szkoleń dla profesjonalistów z zakresu profilaktyki szkolnej i środowiskowej,
  • liczba przeszkolonych osób, w tym realizatorów programów profilaktyki szkolnej i środowiskowej.
 
1/N
3.
Superwizja pracy klinicznej specjalistów i instruktorów terapii uzależnień od alkoholu.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Ośrodków leczenia uzależnień.
 
Wskaźniki:
  • liczba specjalistów i instruktorów terapii uzależnień objętych superwizją,
  • odsetek specjalistów i instruktorów terapii uzależnień objętych superwizją.
 
2/A
4.
Superwizja pracy klinicznej specjalistów i instruktorów terapii uzależnień.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Ośrodków leczenia uzależnień.
 
Wskaźniki:
  • liczba specjalistów i instruktorów terapii uzależnień objętych superwizją,
  • odsetek specjalistów i instruktorów terapii uzależnień objętych superwizją.
 
2/N
5.
Prowadzenie szkoleń, kursów specjalistycznych (zwłaszcza w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi bądź przemocy w rodzinie):
a. w zakresie pracy profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych organizowanych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów – zwłaszcza przygotowanie kadry do realizacji programów rekomendowanych w Gorzowie,
b. finansowanie szkoleń dla pracowników instytucji samorządowych oraz innych osób kluczowych dla właściwej realizacji Programu,
c. wsparcie Policji, Straży Miejskiej i służb miejskich w realizacji zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i/lub przemocy w rodzinie.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Policji,
  • Szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
  • Ośrodki zdrowia oraz poradni psychologiczno-pedagogiczne,
  • Instytucji samorządowych.
 
Wskaźniki:
  • liczba instytucji, którym udzielono wsparcia,
  • liczba osób uczestniczących w projektach realizowanych przez instytucje, którym udzielono wsparcia,
  • liczba uczestników szkoleń/konferencji z zakresu pomocy rodzinom z problemem alkoholowym oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
  • liczba przeprowadzonych szkoleń, spotkań, konferencji, seminariów.
 
3/A
6.
Prowadzenie szkoleń, kursów specjalistycznych (zwłaszcza w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu bądź szkodliwego używania substancji psychoaktywnych):
a. w zakresie pracy profilaktycznej z dziećmi, młodzieżą oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych organizowanych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów – zwłaszcza przygotowanie kadry do realizacji programów rekomendowanych w Gorzowie,
b. finansowanie szkoleń dla pracowników instytucji samorządowych oraz innych osób kluczowych dla właściwej realizacji Programu,
c. wsparcie Policji, Straży Miejskiej i służb miejskich w realizacji zadań związanych z profilaktyką uzależnień i/lub szkodliwego używania substancji psychoaktywnych.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim pracownicy:
  • Policji,
  • Szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
  • Ośrodki zdrowia oraz poradni psychologiczno-pedagogiczne,
  • Instytucji samorządowych,
 
Wskaźniki:
  • liczba instytucji, którym udzielono wsparcia,
  • liczba osób uczestniczących w projektach realizowanych przez instytucje, którym udzielono wsparcia,
  • liczba uczestników szkoleń/konferencji z zakresu pomocy osobom uzależnionym bądź szkodliwie używającym substancji psychoaktywnych,
  • liczba przeprowadzonych szkoleń, spotkań, konferencji, seminariów,
 
3/N
 
I.2. Cel operacyjny: Prowadzenie bieżącej pracy w obszarze uzależnień poprzez: terapię, redukcję szkód, socjoterapię w tym profilaktykę szkolną i środowiskową oraz edukację publiczną.
 
  • Rodzaj zadania: redukcja szkód, rehabilitacja, zwiększanie dostępności opieki zdrowotnej i programów podnoszących jakość życia. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej. Oddziaływania socjoterapeutyczne zwłaszcza prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii:
 
Lp.
Zadanie
Numer zadania
1.
Nawiązywanie i wzmacnianie współpracy służącej rozwiązywaniu problemów uzależnień, która powinna polegać w szczególności na wymianie informacji, konsultacjach, wspólnych inicjatywach na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień, w szczególności na rzecz promocji i realizacji działań w tym zakresie.
Realizować zadanie można też poprzez organizowanie konferencji, szkoleń i narad, tworzenie forów wymiany informacji dla instytucji i osób zajmujących się realizacją zadań wynikających z Programu oraz adresatów programu, popularyzacją wiedzy o działającym systemie pomocowym w Gorzowie, tworzenie bazy najnowszych informacji na temat systemu pomocowego w Gorzowie Wlkp oraz bazy informacji
o możliwościach otrzymania pomocy.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie,
  • Policję,
  • Szkoły i placówki oświatowo-wychowawcze,
  • Ośrodki leczenia uzależnień,
  • Ośrodki zdrowia oraz poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
  • Organizacje pozarządowe oraz kościelne i wyznaniowe,
  • Inne podmioty i instytucje działające na rzecz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
  • Instytucje samorządowe,
  • Partnerów zewnętrznych.
  • Stowarzyszenia abstynenckie oraz grupy samopomocowe
  • Instytucje kultury,
  • Kluby sportowe.
 
Wskaźniki:
  • liczba organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którym zlecono realizację zadań publicznych,
  • liczba projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • liczba wspólnych projektów realizowanych przez parę organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
 
4/N
2.
Działalność środowisk abstynenckich.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Uzależnieni od substancji psychoaktywnych,
  • Osoby wychodzące z uzależnienia,
  • Osoby współuzależnione,
  • Osoby utrzymujące trzeźwość.
 
Wskaźniki:
  • liczba osób korzystających z oferty stowarzyszeń abstynenckich.
 
4/A
3.
Działalność środowisk samopomocowych dla osób uzależnionych.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Uzależnieni od substancji psychoaktywnych,
  • Osoby wychodzące z uzależnienia,
  • Osoby współuzależnione,
  • Osoby utrzymujące trzeźwość.
 
Wskaźniki:
  • liczba osób korzystających z oferty środowisk samopomocowych.
 
5/N
4.
Realizacja środowiskowych (pozaszkolnych, z wyłączeniem realizacji zadania w ramach placówki wsparcia dziennego) działań profilaktycznych w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przemocy:
a. do dzieci i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodziców, np. programy animatorów podwórkowych, pedagogów ulicy, streetworking,
b. streetworking grup wykluczonych np. uzależnionych, bezdomnych, uchodźców.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzące z obszarów zdegradowanych,
  • Rodziny z grup o podwyższonym ryzyku bądź osoby pochodzące z obszarów zdegradowanych,
  • Uzależnieni od substancji psychoaktywnych,
  • Osoby współuzależnione,
  • Osoby wychodzące z uzależnienia,
  • Osoby wykluczone.
 
Wskaźniki:
  • liczba osób objętych pomocą w ramach pracy streetworkerów, animatorów podwórkowych czy pedagogów ulicy,
  • liczba osób objętych pomocą w ramach pracy streetworkerów.
 
5/A
5.
Realizacja środowiskowych (pozaszkolnych, z wyłączeniem realizacji zadania w ramach placówki wsparcia dziennego) działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania problemowi uzależnienia bądź nadużywania substancji psychoaktywnych:
a. do dzieci i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodziców, np. programy animatorów podwórkowych, pedagogów ulicy, streetworking,
b. streetworking grup wykluczonych np. uzależnionych, bezdomnych, uchodźców.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzące z obszarów zdegradowanych,
  • Rodziny z grup o podwyższonym ryzyku bądź osoby pochodzące z obszarów zdegradowanych,
  • Uzależnieni od substancji psychoaktywnych,
  • Osoby współuzależnione,
  • Osoby wychodzące z uzależnienia,
  • Osoby wykluczone.
 
Wskaźniki:
  • liczba osób objętych pomocą w ramach pracy streetworkerów, animatorów podwórkowych czy pedagogów ulicy,
  • liczba osób objętych pomocą w ramach pracy streetworkerów.
 
6/N
6.
Programy pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej, readaptacyjnej  i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych alkoholu i pijących szkodliwie, zagrożonych przemocą, współuzależnionych, wykluczonych społecznie oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Osoby uzależnione bądź szkodliwie używające alkoholu bądź doświadczające przemocy lub będące jej sprawcami,
  • Osoby współuzależnione, wykluczone i zmarginalizowne,
  • Rodziny i osoby z rodzin w których występuje problem uzależnienia bądź przemocy.
 
Wskaźniki:
  • odsetek pacjentów zakładów lecznictwa odwykowego wykazujących poprawę w rok po zakończeniu programu psychoterapii uzależnienia (wskaźnik do programów readaptacyjnych),
  • liczba osób na programach readaptacyjnych (wskaźnik do programów readaptacyjnych),
  • liczba osób, które skorzystały ze specjalistycznej pomocy
    w związku z występującym problemem uzależnienia,
  • liczba osób, które skorzystały ze specjalistycznej pomocy
    w związku z występującym problemem przemocy,
  • liczba osób, które skorzystały ze specjalistycznej pomocy
    w związku z występującym problemem uzależnienia i przemocy.
 
6/A
7.
Programy pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej, readaptacyjnej  i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i alkoholu (uzależnienie krzyżowe) bądź używających substancji psychoaktywnych szkodliwie, współuzależnionych, wykluczonych społecznie oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Osoby uzależnione bądź szkodliwie używające alkoholu, narkotyków bądź dopalaczy,
  • Osoby współuzależnione, wykluczone i zmarginalizowne,
  • Rodziny i osoby z rodzin w których występuje problem uzależnienia bądź przemocy.
 
Wskaźniki:
  • odsetek pacjentów zakładów lecznictwa odwykowego wykazujących poprawę w rok po zakończeniu programu psychoterapii uzależnienia (wskaźnik do programów readaptacyjnych),
  • liczba osób na programach readaptacyjnych
  • liczba osób, które skorzystały ze specjalistycznej pomocy
    w związku z występującym problemem uzależnienia.
 
 
 
7/N
8.
Rekomendowane programy profilaktyki uniwersalnej skierowane do rodziców, nauczycieli, opiekunów dzieci/młodzieży.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Kadra pedagogiczna,
  • Młodzież/dzieci i rodzice.
 
Wskaźniki:
  • liczba nauczycieli biorących udział w programach z zakresu profilaktyki uzależnień,
  • liczba i rodzaj projektów skierowanych do nauczycieli,
  • liczba dzieci i młodzieży uczestniczącej w programach profilaktycznych,
  • liczba i rodzaj projektów skierowanych do rodziców,
  • liczba rodziców uczestniczących w projektach i programach profilaktycznych.
 
7/A
9.
Rekomendowane programy profilaktyki uniwersalnej skierowane do rodziców, nauczycieli, opiekunów dzieci/młodzieży.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Kadra pedagogiczna,
  • Młodzież/dzieci i rodzice,
 
Wskaźniki:
  • liczba nauczycieli biorących udział w programach z zakresu profilaktyki uzależnień,
  • liczba i rodzaj projektów skierowanych do nauczycieli,
  • liczba dzieci i młodzieży uczestniczącej w programach profilaktycznych,
  • liczba i rodzaj projektów skierowanych do rodziców,
  • liczba rodziców uczestniczących w projektach i programach profilaktycznych,
 
8/N
10.
Rekomendowane programy profilaktyki selektywnej przy współpracy ze służbami i prokuraturą.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież/dzieci mające za sobą próby używania substancji psychoaktywnych.
 
Wskaźniki:
  • liczba młodzieży uczestniczącej w rekomendowanych programach profilaktyki selektywnej,
 
8/A
11.
Rekomendowane programy profilaktyki selektywnej przy współpracy ze służbami i prokuraturą.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież/dzieci mające za sobą próby używania substancji psychoaktywnych.
 
Wskaźniki:
  • liczba młodzieży uczestniczącej w rekomendowanych programach profilaktyki selektywnej,
 
9/N
12.
Działalność placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży, obozy socjoterapeutyczne w okresie zimowym i letnim. Obozy te powinny być integralnym elementem i stanowić uzupełnienie całorocznej pracy z dziećmi.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzące z obszarów zdegradowanych.
  • Rodziny młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzących z obszarów zdegradowanych.
 
Wskaźniki:
  • liczba dzieci i młodzieży z rodzin problemem alkoholowym biorącej udział w zajęciach odbywających się w placówkach realizujących program opiekuńczo-wychowawczych,
  • liczba dzieci i młodzieży biorącej udział w zajęciach odbywających się w placówkach realizujących program socjoterapeutyczny,
  • liczba osób korzystających z placówek udzielających specjalistycznego wsparcia ofiarom przemocy oraz placówek wsparcia dziennego realizujących programy dla dzieci dotkniętych problemem przemocy w rodzinie,
  • liczba dzieci i młodzieży wyjeżdżających na obóz socjoterapeutyczny,
  • odsetek dzieci i młodzieży uczęszczających na pogramy socjoterapeutyczne do placówek wsparcia dziennego wyjeżdżających na obóz socjoterapeutyczny.
 
9/A
13.
Działalność placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży, obozy socjoterapeutyczne w okresie zimowym i letnim. Obozy te powinny być integralnym elementem i stanowić uzupełnienie całorocznej pracy z dziećmi.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzące
    z obszarów zdegradowanych,
  • Rodziny młodzież i dzieci z grup o podwyższonym ryzyku bądź pochodzących z obszarów zdegradowanych.
 
Wskaźniki:
  • liczba dzieci i młodzieży z rodzin problemem uzależnieniowym biorącej udział w zajęciach odbywających się w placówkach realizujących program opiekuńczo-wychowawczych,
  • liczba dzieci i młodzieży biorącej udział w zajęciach odbywających się w placówkach realizujących program socjoterapeutyczny,
  • liczba dzieci i młodzieży wyjeżdżających na obóz socjoterapeutyczny,
  • odsetek dzieci i młodzieży uczęszczających na pogramy socjoterapeutyczne do placówek wsparcia dziennego wyjeżdżających na obóz socjoterapeutyczny,
 
10/N
14.
Profilaktyka selektywna i wskazująca wśród grup o największym poziomie ryzyka, w lokalizacjach o największym zagęszczeniu zachowań problemowych.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci mające kontakt z przemocą bądź złymi wzorcami używania alkoholu,
  • Osoby z grup ryzyka bądź wykluczone
  • Osoby z obszarów zdegradowanych (wyznaczonych w ramach rewitalizacji) bądź charakteryzujących się natężonym ubóstwem, przestępczością oraz o największym natężeniu strumieni świadczeń pomocy społecznej, czy lokalizacjach takich jak Szczecińska 25
 
Wskaźniki:
  • liczba młodzieży z grup zagrożonych  uczestniczącej w programach profilaktycznych,
  • liczba uczestników z grup zagrożonych  uczestniczącej w programach profilaktycznych,
  • liczba programów profilaktycznych dla młodzieży z grup zagrożonych.
10/A
15.
Profilaktyka selektywna i wskazująca wśród grup o największym poziomie ryzyka, w lokalizacjach o największym zagęszczeniu zachowań problemowych.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Młodzież i dzieci mające kontakt z substancjami psychoaktywnymi,
  • Osoby z grup ryzyka bądź wykluczone,
  • Osoby z obszarów zdegradowanych (wyznaczonych w ramach rewitalizacji) bądź charakteryzujących się natężonym ubóstwem, przestępczością oraz o największym natężeniu strumieni świadczeń pomocy społecznej, czy lokalizacjach takich jak Szczecińska 25.
 
Wskaźniki:
  • liczba młodzieży z grup zagrożonych  uczestniczącej
    w programach profilaktycznych,
  • liczba uczestników z grup zagrożonych  uczestniczącej
    w programach profilaktycznych,
  • liczba programów profilaktycznych dla młodzieży z grup zagrożonych.
 
11/N
16.
Organizacja szkoleń, warsztatów, seminariów i konferencji w zakresie profilaktyki uzależnień, rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz przemocy w rodzinie dla osób zajmujących się wymienioną problematyką oraz/lub dla młodzieży, w tym dotyczących tematyki środowiskowych (pozaszkolnych) działań profilaktycznych w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
 
Odbiorcami zadania powinni być przede wszystkim:
  • Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie,
  • Policję,
  • Straż Miejską,
  • Szkoły i placówki oświatowo-wychowawcze,
  • Ośrodki leczenia uzależnień,
  • Ośrodki zdrowia oraz poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
  • Organizacje pozarządowe oraz kościelne i wyznaniowe,
  • Inne podmioty i instytucje działające na rzecz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
  • Instytucje samorządowe,
  • Partnerów zewnętrznych,
  • Stowarzyszenia abstynenckie oraz grupy samopomocowe,
  • Dzieci i młodzież.
 
Wskaźniki:
  • liczba szkoleń, warsztatów, seminariów i konferencji.
  • liczba uczestników szkoleń/konferencji z zakresu pomocy rodzinom z problemem alkoholowym oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz uzależnień.
 
11/A
 
Odbiorcy oraz wskaźniki efektywności konkretnych zadań zostały wyznaczone na podstawie uchwały Nr XXXVII/416/2016 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 19 grudnia 2016r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii pod nazwą Miejskiego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na rok 2017 i Ramowego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2017-2020. Odbiorcy i wskaźniki powinni zostać opisani w ofercie stosownie do wykonywanych działań.
 
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych w roku 2017 na realizację ww. zadań:
 
  1. Na realizację wyżej wymienionych zadań w roku 2017 planuje się przeznaczyć następujące kwoty:
  1. na zadania z obszaru profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych -  250 000,00 zł;
  2. na zadania z obszaru przeciwdziałania narkomanii – 200 000,00 zł.
  1. Kwoty mogą ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadania można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadań z przyczyn trudnych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
  2. Koszty zadania powinny być:
  1. bezpośrednio związane z jego realizacją i niezbędne do jego realizacji;
  2. racjonalnie skalkulowane w oparciu o ceny rynkowe.
 
III. Zasady przyznawania dotacji – zlecenia wykonania zadania
 
  1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Zadanie w ramach konkursu zlecane jest w formie wspierania zadania, przy czym wkład własny finansowy oferenta (środki własne i/lub środki z innych źródeł) powinien wynosić nie mniej 5% kosztów ogółem realizowanego zadania.
  3. Jeden podmiot uprawniony może złożyć tylko jedną ofertę na każde z wybranych zadań określonych w pkt. I.1 oraz dwie oferty określone w pkt. I.2. W przypadku złożenia więcej niż dwóch ofert na dane zadanie rozpatrywana jest tylko ta, która została złożona wcześniej (zgodnie z numerem rejestracyjnym w dzienniku korespondencyjnym Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.).
  4. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjacji zmniejszenia zakresu rzeczowego lub rezygnacji z jego realizacji.
  5. Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
  6. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Miastem Gorzów Wlkp.
 
IV. Termin i warunki realizacji zadania
 
  1. Zadanie winno być zrealizowane w okresie między 1 marca a 31 grudnia 2017 roku z zastrzeżeniem, iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.
  2. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
  3. Warunki realizacji zadania:
  1. adresaci – wyłącznie mieszkańcy Gorzowa Wlkp.;
  2. kwalifikacje realizatorów – stosowne do charakteru realizowanego zadania.
 
V.  Warunki i termin składania ofert
 
  1. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, których cele statutowe obejmują działalność w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.
  2. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1300).
  3. Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:
  1. kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
  2. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną
    niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
  3. informację o przeprowadzonej ewaluacji zadania – w przypadku jego realizowania w latach ubiegłych;
  4. informację o planowanej ewaluacji zadania (forma, sposób przeprowadzenia ewaluacji zadania z załączonymi narzędziami służącymi do ewaluacji np. ankieta);
  5. scenariusz programu profilaktycznego – o ile dotyczy oferty.
  1. Do oferty wskazane jest dołączyć (nie jest wymogiem obligatoryjnym) informację na temat osiągniętych rezultatów jakościowych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym. Oferent, który wykaże sukcesy w przedmiocie konkursu będzie premiowany dodatkowymi punktami.
  2. W przypadku zadań 4/A, 4/N, 5/A, 5/N, 6/A, 6/N, 7/A, 7/N, 8/A, 8/N, 9/A, 9/N, 10/A i 10/N - przy czym nie są to wymogi obligatoryjne lecz będą premiowane przy ocenie oferty dodatkowymi punktami - należy w ofercie uwzględnić:
    1. W przypadku realizacji zajęć grupowych preferowana liczebność grupy to 10 – 15 osób, w przypadku zajęć o charakterze socjoterapeutycznym dopuszcza się liczebność grupy min. 6 osób.
    2. W przypadku realizacji zajęć grupowych w ofercie powinien zostać przedstawiony program poszczególnych zajęć grupowych uwzględniający m. in. zakres tematyczny, planowaną liczbę spotkań, liczbę godzin oraz planowaną liczbę uczestników.
    3. W przypadku realizacji zajęć grupowych lub indywidualnych w kosztorysie i harmonogramie winny być uwzględnione informacje dotyczące przewidzianych do realizacji rodzajów zajęć np. wyszczególnienie poszczególnych rodzajów zajęć indywidualnych i/lub grupowych.
    4. Oferent gwarantuje wartość merytoryczną oferty, w szczególności poprzez realizację zadania przez osoby posiadające stosowne, udokumentowane kwalifikacje zawodowe,
      z udziałem osób posiadających stosowne, udokumentowane kwalifikacje zawodowe i/lub poprzez zabezpieczenie nadzoru merytorycznego nad projektem ze strony osób posiadających stosowne, udokumentowane kwalifikacje zawodowe, właściwych instytucji, podmiotów, służb, itp.
    5. Osoby realizujące działania merytoryczne powinny posiadać wiedzę na temat: uzależnienia od alkoholu, innych substancji psychoaktywnych, picia ryzykownego i szkodliwego, eksperymentowania/nadużywania substancji psychoaktywnych, współuzależnienia, zjawiska przemocy w rodzinie, zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, sytuacji dzieci w rodzinie
       z problemem alkoholowym, narkotykowym – stosowne do wykonywanych działań.
    6. Preferowane jest uzasadnienie w ofercie potrzeby realizacji zadania, w tym przeprowadzona diagnoza sytuacji i potrzeb adresatów (np. badania, ankiety, wywiady z odbiorcami zadania).
    7. Preferowana jest zgodność zadania z rekomendacjami PARPA/ Europejskimi Standardami w Profilaktyce Uzależnień/ standardami działań stowarzyszeń abstynenckich – stosowne do wykonywanych działań.
  3. Oferty należy składać w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp., w zamkniętych kopertach, opatrzonych napisem „Otwarty konkurs ofert z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom” oraz numerem zadania (zgodnie z pkt. I, np. zadanie nr 2/A) – osobiście lub drogą pocztową w terminie do 10.02.2017 r. do godz. 14.30 (decyduje data wpływu). Na kopercie należy również podać nazwę i adres oferenta.
  4. Druk oferty realizacji zadania można pobrać ze strony internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/ .
  5. Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji oferenta.
  6. Dokumenty winny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej
    (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).
  7. W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność
    z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od … do …”, bądź na każdej ze stron.
  8. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane.
  9. W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji, danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu lub inny równoważny dokument (jeśli przepisy dotyczące podmiotu nie nakładają obowiązku posiadania statutu).
  10. W przypadku niespełnienia jednego z obligatoryjnych wymogów oferta (złożona na innym druku, niekompletna, niezgodna z ogłoszeniem konkursowym lub złożona po terminie) zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
  11. W przypadku składania więcej niż jednej oferty w konkursie do każdej należy dołączyć komplet załączników, o których mowa powyżej.
 
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
 
  1. Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 30 dni od upływu terminu na ich składanie.
  2. Postępowanie konkursowe prowadzone będzie w oparciu o zasady i kryteria określone w rozdziale 6 uchwały Nr XXXV/440/2016 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 29 listopada 2016r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Gorzowa Wlkp. z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2016 (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016 r., poz. 2696),
  3. Do oceny merytorycznej dopuszczone zostaną oferty kompletne pod względem formalnym i złożone w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym. Nie przewiduje się możliwości uzupełniania złożonych ofert. Przewiduje się możliwość składania wyjaśnień w przypadku oczywistych błędów pisarskich.
  4. Ocena formalna i merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  5. Maksymalna liczba punktów, jaką można w sumie uzyskać po dokonaniu oceny merytorycznej wynosi 35 punktów. Oferty, które uzyskają mniej niż 21 punktów nie będą rekomendowane przez Komisję Konkursową do dofinansowania. Oferty, które zdobędą największą liczbę punktów, zostaną zarekomendowane do dofinansowania w pierwszej kolejności, aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań.
 
VII.  Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju w 2015r. i 2016r. oraz wysokości dotacji przekazanej na ich realizację
 
ROK 2015
 
Rodzaj zadania
Kwota dotacji
w ramach otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych (28 zadań publicznych)
343 000,00 zł
(w tym 50,000,00 zł regranting)
Prowadzenie placówki profilaktyki, terapii uzależnień oraz sprawowanie opieki nad osobami w stanie nietrzeźwości i po użyciu alkoholu
50 000,00 zł
Przeciwdziałanie narkomanii (16 zadań publicznych)
114 625,00 zł
 
z pominięciem otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych (5 zadań publicznych)
36 710,00 zł
Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na organizację
XIII Miejskiej Kampanii Edukacyjno-Informacyjnej „Obudź się! – 2015”
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych
31,555,00
 
 
ROK 2016
 
Rodzaj zadania
Kwota dotacji
w ramach otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych (28 zadań publicznych)
364,240.00 zł
Przeciwdziałanie narkomanii (14 zadań publicznych)
200 000,00 zł
z pominięciem otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych (3 zadania publiczne)
17 600,50 zł
XIV Miejskiej Kampanii Edukacyjno-Informacyjnej „Obudź się! – 2016”
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych
72,000,00
 
 
VIII. Postanowienia końcowe
 
  1. Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. zastrzega sobie prawo odwołania konkursu z podaniem przyczyny jego odwołania.
  2. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do:
1) zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych związanych z realizacją zadania logo Miasta oraz informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Miasto Gorzów Wlkp.;
2) dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związaną;
3) kontrola, o której mowa wyżej nie ogranicza praw Miasta do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
 
      3. Wyniki konkursu przedstawione będą na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Miasta.
 
 
 
 
Z up. Prezydenta Miasta
/-/
Radosław Sujak
Zastępca Prezydenta Miasta

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gorzów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Piotr Tubelewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-01-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Piotr Tubelewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-01-20 07:40:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-01-20 08:21:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-01-20 11:23:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3667 raz(y)