ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dyrektor: Jarosława Drąg 
tel: 95 7355 584
fax: 95 7355 624
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
pok.: 417
 
Zakres działania:
  1. reprezentowanie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
  2. gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie:
    1. sprzedaży, oddawania w użytkowanie wieczyste, zamiany, darowizny nieodpłatnego przekazywania i obciążania,
    2. sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych,
    3. przekazywania w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym i wygaszania tego prawa,
    4. wydzierżawiania i użyczania gruntów, z wyłączeniem dróg,
    5. sporządzania planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
  3. określanie warunków zbycia nieruchomości oraz bonifikat od ustalonych cen;
  4. organizowanie przetargów na zbycie i dzierżawę nieruchomości oraz najem lokali użytkowych i garaży;
  5. nabywanie nieruchomości do zasobu Miasta i Skarbu Państwa oraz na cele publiczne, a także wykonywanie prawa pierwokupu;
  6. aktualizowanie bazy danych gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste;
  7. wyznaczanie dodatkowych terminów zagospodarowania gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste, żądanie rozwiązania umów użytkowania wieczystego;
  8. ustalanie i aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, opłat adiacenckich i planistycznych;
  9. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  10. wykonywanie zadań administracji rządowej oraz gospodarowania nieruchomości Skarbu Państwa w zakresie:
    1. współpracy z właściwym organem w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości na potrzeby statutowe urzędów centralnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich itp.,
    2. wywłaszczania i orzekania o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości,
    3. orzekania o nadaniu na własność nieruchomości,
    4. zezwalania na niezwłoczne zajęcie nieruchomości,
    5. ograniczania sposobu korzystania z nieruchomości,
    6. sporządzania planów realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami,
    7. sporządzania dla wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami,
    8. składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości,
    9. stwierdzanie nabycia mienia po jednostkach, które utraciły byt prawny;
  11. wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
  12. prowadzenie spraw dotyczących targowisk w zakresie:
    1. ewidencjonowania,
    2. nadzorowania administratora nad wykorzystywaniem nieruchomości,
    3. organizowanie nowych targowisk i ustalanie ich administratorów;
  13. prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie technicznym i ekonomicznym z wyłączeniem polityki mieszkaniowej, przydziału mieszkań, dodatków mieszkaniowych i dochodzenia należności z tytułu czynszu za najem lokali mieszkalnych;
  14. prowadzenie spraw związanych z polityką gospodarowania lokalami użytkowymi, w tym prowadzenie ewidencji wolnych lokali użytkowych;
  15. przygotowywanie deklaracji do wymiaru podatku od nieruchomości;
  16. wystawianie faktur VAT związanych z działalnością wydziału;
  17. prowadzenie ewidencji majątku miasta zgodnie z klasyfikacją statystyczną, w tym szczegółowej ewidencji analitycznej środków trwałych urzędu, według klasyfikacji rodzajowej z podziałem według miejsca użytkowania;
  18. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem środków trwałych innym podmiotom;
  19. organizowanie i koordynowanie inwentaryzacji majątku użytkowanego przez urząd;
  20. sporządzanie sprawozdań i analiz w zakresie rzeczowego majątku miasta;
  21. współdziałanie z Wydziałem Budżetu i Rachunkowości w zakresie ewidencyjnego ujmowania majątku miasta;
  22. sporządzanie sprawozdań o stanie i sposobie gospodarowania majątkiem miasta;
  23. opracowywanie analiz prawidłowości wykorzystania majątku miasta;
  24. prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych miasta;
  25. prowadzenie komunalizacji gruntów;
  26. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych oraz regulowanie ich stanów prawnych;
  27. prowadzenie spraw spadków przypadających miastu jako spadkobiercy ustawowemu i koordynacja w tym zakresie pracy właściwych wydziałów;
  28. prowadzenie pełnej procedury po przepadku na rzecz miasta pojazdów usuniętych na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gorzów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Nowakowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-08-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wiesław Sawicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 02:11:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Jaworska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 02:14:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jakub Opora
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-15 11:50:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
36198 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony