Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 02:14:59 przez Zasilenie Danymi
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dyrektor: Jarosława Drąg
tel: 95 7355 584
fax: 95 7355 624
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
e-mail:
adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. - budynek przy ul. Sikorskiego 4
pok.: 417
Zakres działania:
- reprezentowanie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
- gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie:
- sprzedaży, oddawania w użytkowanie wieczyste, zamiany, darowizny nieodpłatnego przekazywania i obciążania,
- sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych,
- przekazywania w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym i wygaszania tego prawa,
- wydzierżawiania i użyczania gruntów, z wyłączeniem dróg,
- sporządzania planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
- określanie warunków zbycia nieruchomości oraz bonifikat od ustalonych cen;
- organizowanie przetargów na zbycie i dzierżawę nieruchomości oraz najem lokali użytkowych i garaży;
- nabywanie nieruchomości do zasobu Miasta i Skarbu Państwa oraz na cele publiczne, a także wykonywanie prawa pierwokupu;
- aktualizowanie bazy danych gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste;
- wyznaczanie dodatkowych terminów zagospodarowania gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste, żądanie rozwiązania umów użytkowania wieczystego;
- ustalanie i aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, opłat adiacenckich i planistycznych;
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- wykonywanie zadań administracji rządowej oraz gospodarowania nieruchomości Skarbu Państwa w zakresie:
- współpracy z właściwym organem w sprawach dotyczących przekazywania nieruchomości na potrzeby statutowe urzędów centralnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich itp.,
- wywłaszczania i orzekania o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości,
- orzekania o nadaniu na własność nieruchomości,
- zezwalania na niezwłoczne zajęcie nieruchomości,
- ograniczania sposobu korzystania z nieruchomości,
- sporządzania planów realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami,
- sporządzania dla wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami,
- składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości,
- stwierdzanie nabycia mienia po jednostkach, które utraciły byt prawny;
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
- prowadzenie spraw dotyczących targowisk w zakresie:
- ewidencjonowania,
- nadzorowania administratora nad wykorzystywaniem nieruchomości,
- organizowanie nowych targowisk i ustalanie ich administratorów;
- prowadzenie spraw wynikających z funkcji nadzorczej miasta nad Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie technicznym i ekonomicznym z wyłączeniem polityki mieszkaniowej, przydziału mieszkań, dodatków mieszkaniowych i dochodzenia należności z tytułu czynszu za najem lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z polityką gospodarowania lokalami użytkowymi, w tym prowadzenie ewidencji wolnych lokali użytkowych;
- przygotowywanie deklaracji do wymiaru podatku od nieruchomości;
- wystawianie faktur VAT związanych z działalnością wydziału;
- prowadzenie ewidencji majątku miasta zgodnie z klasyfikacją statystyczną, w tym szczegółowej ewidencji analitycznej środków trwałych urzędu, według klasyfikacji rodzajowej z podziałem według miejsca użytkowania;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem środków trwałych innym podmiotom;
- organizowanie i koordynowanie inwentaryzacji majątku użytkowanego przez urząd;
- sporządzanie sprawozdań i analiz w zakresie rzeczowego majątku miasta;
- współdziałanie z Wydziałem Budżetu i Rachunkowości w zakresie ewidencyjnego ujmowania majątku miasta;
- sporządzanie sprawozdań o stanie i sposobie gospodarowania majątkiem miasta;
- opracowywanie analiz prawidłowości wykorzystania majątku miasta;
- prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych miasta;
- prowadzenie komunalizacji gruntów;
- prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych oraz regulowanie ich stanów prawnych;
- prowadzenie spraw spadków przypadających miastu jako spadkobiercy ustawowemu i koordynacja w tym zakresie pracy właściwych wydziałów;
- prowadzenie pełnej procedury po przepadku na rzecz miasta pojazdów usuniętych na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Załączniki
Pobierz dane XML Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku Drukuj informację Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gorzów |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Nowakowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-08-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wiesław Sawicki |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-20 02:11:56 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Jaworska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-20 02:14:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jakub Opora |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-12-15 11:50:03 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 36198 raz(y) |