Wydział Finansowy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Finansowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:21:43 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Skarbnik Gminy: Sławomir Kulczyński, tel. 3835017 wew. 504, pokój nr 17
Naczelnik Wydziału: Iwona Walczak, tel. 068 3835017 wew. 129, pok nr 21
Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 23a, kasa.
Pracownicy:
-
Barbara Zaborowicz, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
-
Teresa Sidor, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
-
Bożena Czekańska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,
-
Danuta Czarnota, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,
-
Joanna Niedzielska, tel. 068 3835017 wew. 109, kasa urzędu (parter),
- Helena Kaczor, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
-
Gabriela Stasiorowska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój 20,
-
Weronika Przytulska, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
-
Wanda Kulka, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
-
Teresa Krukowska, tel. 068 3835017 wew. 120a, pokój nr 120,
-
Grzegorz Szurgot, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
-
Wiesława Wojciechowska, tel. 068 3835017 wew. 123, pokój nr 23,
-
Anna Kudełka, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
-
Agnieszka Schmidt, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
-
Iwona Reweda, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
-
Małgorzata Serafin, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
-
Aneta Cander, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22.
Zadania wydziału:
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
I. w zakresie gospodarki finansowej gminy:
1. opracowywanie projektów budżetu gminy,
2. analiza realizacji budżetu,
3. dokonywanie zmian w budżecie w toku jego realizacji,
4. czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności,
5. kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu gminy w jednostkach organizacyjnych,
6. prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych gminy i jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT,
8. sporządzanie rocznych bilansów,
9. prowadzenie księgowości:
-
Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
-
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
10. prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
11. sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa,
12. prowadzenie ewidencji, aktualizacja wyceny oraz umorzeń środków trwałych,
13. obsługa kasowa Gminy,
14. obsługa finansowa środków specjalnych,
II. w zakresie prowadzenia księgowości niepodatkowych dochodów gminy:
II. w zakresie prowadzenia księgowości niepodatkowych dochodów gminy:
1. ewidencja wpłat i windykacja należności z tytułu:
-
przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych,
-
opłat za najem i dzierżawę nieruchomości gminnych,
-
sprzedaży mienia gminy,
-
opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
-
rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i innych opłat lokalnych,
III. w zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu:
1. sporządzanie list płac,
2. prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS,
3. sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS,
4. sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych, podatków CIT, VAT i PIT,
5. sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń,
6. sporządzanie sprawozdań z funduszu płac,
7. naliczanie ryczałtów za korzystanie przez pracowników Urzędu z prywatnych samochodów do celów służbowych,
8. sporządzanie list diet dla radnych,
IV. w zakresie regulowania zobowiązań:
1. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych,
2. dokonywanie przelewów,
3. rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług,
V. dokonywanie wymiaru podatków i prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatków stanowiących dochód gminy,
VI. prowadzenie rejestru decyzji podatkowych,
VII. prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych,
VIII. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
IX. wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami,
X. wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe,
XI. kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków,
XII. prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych:
1. podatku od nieruchomości i rolnego,
2. podatku od posiadania środków transportowych,
3. podatku od posiadania psa,
4. opłaty skarbowej,
XIII. prowadzenie windykacji zaległości podatkowych (wystawianie postanowień, upomnień decyzji oraz tytułów wykonawczych),
XIV. współpraca z Urzędem Skarbowym, sądami i komornikami w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej i sądowej,
XV. obsługa kasowa rachunków środków:
1. funduszy specjalnych – Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
2. funduszy pozabudżetowych – Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
3. środków specjalnych,
XVI. sprzedaż znaków skarbowych,
XVII. koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie.
XVIII. prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie udzielania tej pomocy.