ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Finansowy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Finansowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:21:43 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu



 
Skarbnik Gminy: Sławomir Kulczyński, tel. 3835017 wew. 504, pokój nr 17
Naczelnik Wydziału: Iwona Walczak, tel. 068 3835017 wew. 129, pok nr 21

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 23a, kasa.

Pracownicy:
  • Barbara Zaborowicz, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Teresa Sidor, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
  • Bożena Czekańska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,
  • Danuta Czarnota, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,  
  • Joanna Niedzielska, tel. 068 3835017 wew. 109, kasa urzędu (parter),
  • Helena Kaczor, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Gabriela Stasiorowska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój 20,
  • Weronika Przytulska, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Wanda Kulka, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Teresa Krukowska, tel. 068 3835017 wew. 120a, pokój nr 120,
  • Grzegorz Szurgot, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Wiesława Wojciechowska, tel. 068 3835017 wew. 123, pokój nr 23,
  • Anna Kudełka, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Agnieszka Schmidt, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Iwona Reweda, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
  • Małgorzata Serafin, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Aneta Cander, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22.


Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Finansowego należy:

I. w zakresie gospodarki finansowej gminy:
1. opracowywanie projektów budżetu gminy,
2. analiza realizacji budżetu,
3. dokonywanie zmian w budżecie w toku jego realizacji,
4. czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności,
5. kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu gminy w jednostkach organizacyjnych,
6. prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych gminy i jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie spraw dotyczących naliczeń podatku VAT,
8. sporządzanie rocznych bilansów,
9. prowadzenie księgowości:
  • Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
 
10. prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
11. sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa,
12. prowadzenie ewidencji, aktualizacja wyceny oraz umorzeń środków trwałych,
13. obsługa kasowa Gminy,
14. obsługa finansowa środków specjalnych,

II. w zakresie prowadzenia księgowości niepodatkowych dochodów gminy:
1. ewidencja wpłat i windykacja należności z tytułu:
  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych,
  • opłat za najem i dzierżawę nieruchomości gminnych,
  • sprzedaży mienia gminy,
  • opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
  • rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i innych opłat lokalnych,

III. w zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu:
1. sporządzanie list płac,
2. prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS,
3. sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS,
4. sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych, podatków CIT, VAT i PIT,
5. sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń,
6. sporządzanie sprawozdań z funduszu płac,
7. naliczanie ryczałtów za korzystanie przez pracowników Urzędu z prywatnych samochodów do celów służbowych,
8. sporządzanie list diet dla radnych,
 

IV. w zakresie regulowania zobowiązań:
1. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych,
2. dokonywanie przelewów,
3. rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług,
 
V. dokonywanie wymiaru podatków i prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatków stanowiących dochód gminy,

VI. prowadzenie rejestru decyzji podatkowych,

VII. prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg podatkowych,

VIII. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,

IX. wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami,

X. wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe,

XI. kontrola podatników na terenie miasta z zakresu prowadzonych podatków,

XII. prowadzenie urządzeń księgowych dla zobowiązań podatkowych:
1. podatku od nieruchomości i rolnego,
2. podatku od posiadania środków transportowych,
3. podatku od posiadania psa,
4. opłaty skarbowej,

XIII. prowadzenie windykacji zaległości podatkowych (wystawianie postanowień, upomnień decyzji oraz tytułów wykonawczych),

XIV. współpraca z Urzędem Skarbowym, sądami i komornikami w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej i sądowej,

XV. obsługa kasowa rachunków środków:
1. funduszy specjalnych – Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
2. funduszy pozabudżetowych – Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
3. środków specjalnych,
 
XVI. sprzedaż znaków skarbowych,

XVII. koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie.
 
XVIII. prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie udzielania tej pomocy.
« powrót do poprzedniej strony