ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:31:35 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu




 
Naczelnik: Jerzy Dębicki, tel. 3835017 wew. 125, pokój nr 26

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 24, 25, 26.

Pracownicy:
  • Helena Cierpisz, tel. 68 3835017 wew. 124, pokój nr 24,
  • Aneta Maryniec, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 25
  • Agnieszka Kaczoruk, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 24,
  • Marzena Grabowska, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 25,
  • Teresa Polita,
  • Mariusz Brodzik.

Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu należy:
1) prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez gminę funkcji organu prowadzącego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów;
2) zapewnienie warunków działania szkół, przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
3) zapewnienie warunków do realizacji:
a) obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dziecka sześcioletniego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego,
b) prawa dziecka, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, do objęcia na wniosek rodziców – w roku szkolnym 2011/2012 obowiązkiem szkolnym,
c) prawa dziecka w wieku 5 lat do odbycia w roku szkolnym 2010/2011 rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego;
4) organizacja i przeprowadzenie konkursów na stanowiska dyrektorów nadzorowanych placówek;
5) przygotowywanie propozycji opiniowania wniosków osób prawnych i fizycznych w sprawie założenia szkół i przedszkoli niepublicznych;
6) inicjowanie wnioskowania o zakładanie, przekształcanie i likwidowanie placówek oświatowych;
7) prowadzenie oświatowych baz danych w zakresie zadań organu prowadzącego;
8) występowanie z wnioskami w sprawach dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych do dyrektora szkoły i kuratora oświaty;
9) przygotowywanie we współpracy z kierownikami jednostek organizacyjnych do zatwierdzenia przez organ prowadzący rocznych projektów organizacji przedszkoli, szkół i placówek na nowy rok szkolny oraz aneksów do tych projektów;
10) planowanie i rozdział środków finansowych na prowadzenie poszczególnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów;
11) analiza wykorzystania środków finansowych przekazanych placówkom oświatowym;
12) dokonywanie oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych;
13) zbieranie i przetwarzanie informacji dotyczących stanu realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny, w tym o efektach kształcenia na każdym etapie szkolnej edukacji;
14) nadzorowanie prowadzenia przez gimnazja ewidencji realizacji obowiązku nauki do 18 roku życia przez uczniów kończących gimnazjum;
15) organizowanie dowozów uczniów do szkół i dzieci 6 letnich oraz w razie potrzeby dzieci 5 letnich, objętych rocznym przygotowaniem przedszkolnym do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem przewozów szkolnych;
16) rozliczanie zwrotu kosztów przejazdu do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych dzieci i opiekunów z terenu gminy;
17) prowadzenie rejestru niepublicznych placówek oświatowych i kulturalnych;
18) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie ustalania regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych,
19) negocjowanie projektów układów zbiorowych pracy dla pracowników placówek oświatowych nie będących nauczycielami;
20) wyrażanie stanowiska dot. obniżki nauczycielowi tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć na wniosek dyrektora placówki;
21) prowadzenie spraw kadrowych pracowników szkół i przedszkoli;
22) obsługa spraw związanych z korzystaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników przedszkoli;
23) rejestracja umów zleceń, umów o dzieło z placówek oświatowych;
24) opracowywanie projektu regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów wynagradzania w placówkach oświatowych;
25) współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w oświacie w sprawie opiniowania i uzgadniania regulaminu wynagradzania nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, przyznawania nagród dla pracowników oświaty, zwolnień pracowników oświaty;
26) prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem odznaczeń oraz nagród pracownikom oświaty;
27) prowadzenie archiwum byłych pracowników szkół i przedszkoli;
28) prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego;
29) organizowanie szkoleń i narad z dyrektorami placówek oświatowo – wychowawczych;
30) prowadzenie sprawozdawczości oraz wykonywanie zadań związanych z ustawą o systemie informacji oświatowej;
31) koordynowanie oprawy artystycznej uroczystości miejskich i świąt państwowych, których organizatorem jest gmina;
32) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
33) koordynacja prac i obsługa działalności Konsultacyjnej Rady Kultury;
34) współpraca z innymi podmiotami w zakresie organizowania, prowadzenia i upowszechniania kultury, uzgadnianie kierunków i form realizacji wspólnych przedsięwzięć;
35) prowadzenie spraw wynikających z zadań gminy w zakresie tworzenia warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu;
36) realizacja zadań z zakresu turystyki, w tym nadzorowanie Punktu Informacji Turystycznej;
37) nadzorowanie działalności jednostek organizacyjnych gminy działających w zakresie: kultury, sportu, opieki społecznej, świadczenia pomocy osobom w trudnej sytuacji (Ośrodka Sportu i Rekreacji, Warsztatów Terapii Zajęciowych, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy, Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Artystyczno – Kulturalnego „Zamek”) w zakresie ich zadań statutowych;
38) prowadzenie pomocniczej ewidencji środków trwałych i wyposażenia będącego na wyposażeniu wiejskich centrów kształcenia;
39) wydawanie decyzji w sprawie przyznania dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
40) opracowywanie wniosków w celu pozyskiwania funduszy ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł na realizację projektów społecznych;
41) stały monitoring funduszy pomocowych kierowanych do gmin oraz organizacji pozarządowych;
42) współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań publicznych związanych z działalnością merytoryczną wydziału;
43) przygotowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
44) opiniowanie wniosków o dotacje dla organizacji pozarządowych;
45) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe;
46) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia i współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami i jednostkami;
47) prowadzenie spraw w zakresie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym;
48) koordynowanie spraw dotyczących działalności Młodzieżowej Rady Miejskiej;
49) prowadzenie spraw z zakresu realizacji programów PFRON skierowanych do dzieci i młodzieży szkolnej;
50) gromadzenie i przechowywanie aktualnych statutów, regulaminów i innej dokumentacji stanowiącej o organizacji jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez wydział;
51) współpraca z nadrzędnymi instytucjami w dziedzinie oświaty, kultury, sportu i pomocy społecznej w celu realizacji zadań i programów o zasięgu regionalnym bądź ogólnopolskim.
« powrót do poprzedniej strony