ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:31:35 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

 
Naczelnik: Barbara Groncik, tel. 68 383 50 17 wew. 126, pokój nr 22A

Lokalizacja wydziału: budynek B, pokoje: 22, 22A, 23.

Pracownicy:
  • Aneta Maryniec, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 22
  • Agnieszka Kaczoruk, tel. 68 3835017 wew. 124, pokój nr 23,
  • Marzena Grabowska, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 22,
  • Teresa Polita,
  • Mariusz Brodzik.

Zadania wydziału:

1. prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez gminę funkcji organu prowadzącego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów;
2. zapewnienie warunków działania szkół, przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
3. zapewnienie warunków do realizacji:
a) obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dziecka sześcioletniego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego,
b) prawa dziecka, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, do objęcia na wniosek rodziców – w roku szkolnym 2011/2012 obowiązkiem szkolnym,
c) prawa dziecka w wieku 5 lat do odbycia w roku szkolnym 2010/2011 rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego;
4. organizacja i przeprowadzenie konkursów na stanowiska dyrektorów nadzorowanych placówek;
5. przygotowywanie propozycji opiniowania wniosków osób prawnych i fizycznych w sprawie założenia szkół i przedszkoli niepublicznych;
6. inicjowanie wnioskowania o zakładanie, przekształcanie i likwidowanie placówek oświatowych;
7. prowadzenie oświatowych baz danych w zakresie zadań organu prowadzącego;
8. występowanie z wnioskami w sprawach dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych do dyrektora szkoły i kuratora oświaty;
9. przygotowywanie we współpracy z kierownikami jednostek organizacyjnych do zatwierdzenia przez organ prowadzący rocznych projektów organizacji przedszkoli, szkół i placówek na nowy rok szkolny oraz aneksów do tych projektów;
10. planowanie i rozdział środków finansowych na prowadzenie poszczególnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów;
11. analiza wykorzystania środków finansowych przekazanych placówkom oświatowym;
12. dokonywanie oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych;
13. zbieranie i przetwarzanie informacji dotyczących stanu realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny, w tym o efektach kształcenia na każdym etapie szkolnej edukacji;
14. nadzorowanie prowadzenia przez gimnazja ewidencji realizacji obowiązku nauki do 18 roku życia przez uczniów kończących gimnazjum;
15. organizowanie dowozów uczniów do szkół i dzieci 6 letnich oraz w razie potrzeby dzieci 5 letnich, objętych rocznym przygotowaniem przedszkolnym do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem przewozów szkolnych;
16. rozliczanie zwrotu kosztów przejazdu do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych dzieci i opiekunów z terenu gminy;
17. prowadzenie rejestru niepublicznych placówek oświatowych i kulturalnych;
18. współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie ustalania regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych,
19. negocjowanie projektów układów zbiorowych pracy dla pracowników placówek oświatowych nie będących nauczycielami;
20. wyrażanie stanowiska dot. obniżki nauczycielowi tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć na wniosek dyrektora placówki;
21. prowadzenie spraw kadrowych pracowników szkół i przedszkoli;
22. obsługa spraw związanych z korzystaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników przedszkoli;
23. rejestracja umów zleceń, umów o dzieło z placówek oświatowych;
24. opracowywanie projektu regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów wynagradzania w placówkach oświatowych;
25. współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w oświacie w sprawie opiniowania i uzgadniania regulaminu wynagradzania nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, przyznawania nagród dla pracowników oświaty, zwolnień pracowników oświaty;
26. prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem odznaczeń oraz nagród pracownikom oświaty;
27. prowadzenie archiwum byłych pracowników szkół i przedszkoli;
28. prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego;
29. organizowanie szkoleń i narad z dyrektorami placówek oświatowo – wychowawczych;
30. prowadzenie sprawozdawczości oraz wykonywanie zadań związanych z ustawą o systemie informacji oświatowej;
31. koordynowanie oprawy artystycznej uroczystości miejskich i świąt państwowych, których organizatorem jest gmina;
32. prowadzenie rejestru instytucji kultury,
33. koordynacja prac i obsługa działalności Konsultacyjnej Rady Kultury;
34. współpraca z innymi podmiotami w zakresie organizowania, prowadzenia i upowszechniania kultury, uzgadnianie kierunków i form realizacji wspólnych przedsięwzięć;
35. prowadzenie spraw wynikających z zadań gminy w zakresie tworzenia warunków prawno organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu;
36. realizacja zadań z zakresu turystyki, w tym nadzorowanie Punktu Informacji Turystycznej;
37. nadzorowanie działalności jednostek organizacyjnych gminy działających w zakresie: kultury, sportu, opieki społecznej, świadczenia pomocy osobom w trudnej sytuacji (Ośrodka Sportu i Rekreacji, Warsztatów Terapii Zajęciowych, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy, Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Artystyczno – Kulturalnego „Zamek”) w zakresie ich zadań statutowych;
38. prowadzenie pomocniczej ewidencji środków trwałych i wyposażenia będącego na wyposażeniu wiejskich centrów kształcenia;
39. wydawanie decyzji w sprawie przyznania dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
40. współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań publicznych związanych z działalnością merytoryczną wydziału;
41. przygotowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
42. opiniowanie wniosków o dotacje dla organizacji pozarządowych;
43. nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe;
44. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia i współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami i jednostkami;
45. prowadzenie spraw w zakresie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym;
46. koordynowanie spraw dotyczących działalności Młodzieżowej Rady Miejskiej;
47. prowadzenie spraw z zakresu realizacji programów PFRON skierowanych do dzieci i młodzieży szkolnej;
48. gromadzenie i przechowywanie aktualnych statutów, regulaminów i innej dokumentacji stanowiącej o organizacji jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez wydział;
49. współpraca z nadrzędnymi instytucjami w dziedzinie oświaty, kultury, sportu i pomocy społecznej w celu realizacji zadań i programów o zasięgu regionalnym bądź ogólnopolskim.
« powrót do poprzedniej strony