ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich USCiSO

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich USCiSO

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 10:15:31 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

 
 
Kierownik USC - Naczelnik Wydziału: Mirosław Kossowski, tel. 068 3835017 wew. 214, pokój nr 4a

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 2, 4, 4a. 

Pracownicy:
  • Agnieszka Haręża - Z-ca Kierownika USC, tel. 068 3835017 wew. 114, pokój nr 4, 
  • Zbigniew Lasota - Inspektor, tel. 068 3835017 wew. 102, pokój nr 2,
  • Agnieszka Józefowicz - Referent, tel. 068 3835017 wew. 102 pokój nr 2,
  • Jerzy Węsek - Inspektor, tel. 068 3835017 wew. 202 pokój nr 2,
  • Renata Pabijaniak - Referent, tel. 068 3835017 wew. 114
  • Mirosław Kossowski - Inspektor Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, tel. 068 3835017 wew. 214 pokój nr 4a.

Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należą:
1. prowadzenie rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały lub czasowy oraz ewidencji komputerowej i ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych,
2. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
3. udzielanie informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
4. przyjmowanie zgłoszeń na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
5. współpraca z organami Policji w zakresie prowadzenia kontroli dyscypliny meldunkowej mieszkańców,
6. Prowadzenie spraw o wymeldowaniu „z urzędu” osób które opuściły miejsce stałego pobytu z pominięciem obowiązku wymeldowania się,
7. współpraca z innymi organami i instytucjami w zakresie aktualizacji zapisów w dokumentach ewidencyjnych ludności,
8. przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy cudzoziemców,
9. prowadzenie rejestru wyborców,
10. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
11. sporządzanie spisów wyborców dla wyborów i referendów oraz udział w przeprowadzaniu wyborów do organów przedstawicielskich,
12. bieżąca aktualizacja rejestrów wyborców, wydawanie decyzji o wpisaniu lub skreśleniu z rejestru wyborców
13. zawiadamianie o zmianie stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk oraz zmianie obywatelstwa odpowiednich organów i instytucji,
14. przekazywanie odpowiednich danych, celem nadania numeru ewidencyjnego,
15. wydawanie poświadczeń zamieszkania na żądanie stron zgodnie z obowiązującymi przepisami,
16. współpraca w zakresie sporządzania wypisów z ewidencji ludności z jednostkami szkolnictwa, służby zdrowia, organów wojskowych i Policji,
17. prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
18. przyjmowanie zawiadomień w sprawach odbycia zgromadzeń,
19. wydawanie decyzji na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze gminy lub jej części,
20. przygotowywanie decyzji zezwalających na organizowanie imprez masowych,
21. współpraca z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w zakresie kierowania do pracy osób skazanych na karę ograniczenia wolności z obowiązkiem odpracowania określonej ilości godzin na cel społeczny,
 
Realizowanie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, a w szczególności:

1. prowadzenie rejestracji i ewidencji przedpoborowych,
2. współudział w prowadzeniu poboru do wojska, a w szczególności:
3. sporządzanie alfabetycznych wykazów poborowych rocznika podstawowego,
4. poszukiwanie poborowych, którzy nie zgłosili się do poboru, a w przypadku stwierdzenia niestawiennictwa nieusprawiedliwionego - kierowanie spraw do sądu,
5. przyjmowanie i kompletowanie podań o odroczenie zasadniczej służby wojskowej oraz ich opiniowanie,
6. opiniowanie wniosków o odroczenie służby wojskowej w przypadkach sprawowania przez poborowych opieki nad członkami rodziny niezdolnymi do pracy i samodzielnej egzystencji i osobami do lat 16,
7. organizowanie akcji kurierskiej,
8. załatwianie spraw związanych z oczyszczaniem terenów z niewypałów wybuchowych i innych przedmiotów niebezpiecznych,
9. organizacyjno - rzeczowe zabezpieczenie potrzeb w realizacji przedsięwzięć Zespołu Zarządzania Kryzysowego na terenie gminy,
10. Dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań.
11. Gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej, nadzorowanie i kontrola stanu budowli ochronnych i urządzeń specjalistycznych obrony cywilnej.
12. przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO),
13. organizacja formacji obrony cywilnej i utrzymanie ich w stanie gotowości do działania,
14. organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
15. kierowanie oraz przygotowanie ewakuacji zagrożonej ludności oraz koordynowanie tych działań,
16. kierowanie oraz koordynowanie akcjami ratunkowymi, w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz zdarzeń o znamionach klęski żywiołowej
17. dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
18. planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
19. gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej, nadzorowanie i kontrola stanu budowli ochronnych i urządzeń specjalistycznych obrony cywilnej,
20. podejmowanie działań w zakresie popularyzacji obrony cywilnej,
21. koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
22. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, wyszkoleniem i zabezpieczeniem gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych,
23. wykonywanie innych zadań wynikających z poleceń i wytycznych Burmistrza, jako Szefa Obrony Cywilnej oraz wydziału zarządzania kryzysowego Wojewody,
24. prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz realizacji ustawy o ochronie danych osobowych,
 
Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej określone w prawie o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności:

1. dokonywanie rejestracji stanu cywilnego osób w formie aktów: urodzenia, małżeństwa i zgonu, sporządzanych w księgach stanu cywilnego,
2. przyjmowanie oświadczeń:
3. wstąpieniu w związek małżeński w lokalu Urzędu Stanu Cywilnego,
4. wstąpieniu w związek małżeński poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,
5. od małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
6. uznaniu dziecka przez ojca,
7. nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
8. zmianie imienia dziecka,
9. nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez mężczyznę, kobietę i dzieci,
 
10. sporządzanie protokołów:
 
11. zgłoszenia urodzenia dziecka,
12. zawarcia małżeństwa poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,
 
13. wpisywanie w formie wzmianek marginesowych i przypisków informacji o zmianach w stanie cywilnym osób, a dotyczących:
 
14. małżeństwa rodziców dziecka, po sporządzeniu aktu,
15. sądowego zaprzeczenia ojcostwa,
16. sądowego ustalenia ojcostwa,
17. przysposobienia dziecka,
18. wyroku sądowego o rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa,
19. sądowego sprostowania aktu stanu cywilnego,
20. unieważnienia aktu stanu cywilnego,
21. decyzji administracyjnych innych urzędów (zmiana nazwiska, imienia, itp.),
22. informacji o zawarciu małżeństwa, jego rozwiązaniu lub unieważnieniu,
23. informacji o zgonie.
 
24. wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu:
 
25. wpisywania aktów zagranicznych do polskich ksiąg stanu cywilnego,
26. prostowania, uzupełniania, odtworzenia treści, ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
27. skrócenia terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa,
28. zmiany imion i nazwisk na podstawie ustawy o zmianie imion i nazwisk
29. wydawanie zaświadczeń w sprawach:
30. stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, na podstawie art. 41 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego (ślub konkordatowy),
31. o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
32. o niefigurowaniu aktu w księdze, o braku księgi stanu cywilnego oraz o treści wpisów w akcie lub o ich braku,
33. innych zaświadczeń,
34. wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,
35. przekazywanie stosownych dokumentów na żądanie sądów, polskich placówek dyplomatycznych oraz uprawnionych instytucji i stron,
36. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, prowadzenie do nich skorowidzów,
37. przekazywanie ksiąg 100-letnich wraz z aktami zbiorowymi i skorowidzami do Archiwum Państwowego,
38. organizowanie uroczystości jubileuszowych (100 rocznica urodzin i 50-lecie pożycia małżeńskiego).
« powrót do poprzedniej strony