ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich USCiSO

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich USCiSO

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 10:15:31 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

 
 
Kierownik USC - Naczelnik Wydziału: Mirosław Kossowski, tel. 68 3835017 wew. 214, pokój nr 4a

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 2, 4, 4a. 

Pracownicy:
  • Agnieszka Haręża - Z-ca Kierownika USC, tel. 68 3835017 wew. 114, pokój nr 4, 
  • Renata Czekalska - tel. 68 3835017 wew. 114, pokój nr 4,
  • Zbigniew Lasota - tel. 68 3835017 wew. 102, pokój nr 2,
  • Agnieszka Szurgot - tel. 68 3835017 wew. 102 pokój nr 2,
  • Jerzy Węsek - tel. 68 3835017 wew. 202 pokój nr 2,
  • Aleksander Byliński - tel. 68 3835017 wew. 202 pokój nr 2.

Zadania wydziału:

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich należą:
1) prowadzenie rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały lub czasowy oraz ewidencji komputerowej i ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych;
2) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
3) udzielanie informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
4) przyjmowanie zgłoszeń na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
5) współpraca z organami Policji w zakresie spraw meldunkowych;
6) współpraca z innymi organami i instytucjami w zakresie aktualizacji zapisów w dokumentach ewidencyjnych ludności;
7) przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy cudzoziemców;
8) prowadzenie rejestru wyborców;
9) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
10) sporządzanie spisów wyborców oraz udział w przeprowadzaniu wyborów do organów przedstawicielskich;
11) bieżąca aktualizacja rejestru wyborców, wydawanie decyzji o wpisaniu lub skreśleniu z rejestru wyborców;
12) zawiadamianie o zmianie stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk oraz zmianie obywatelstwa odpowiednich organów i instytucji;
13) przekazywanie odpowiednich danych, celem nadania numeru ewidencyjnego;
14) wydawanie poświadczeń zamieszkania na żądanie stron zgodnie z obowiązującymi przepisami;
15) współpraca w zakresie sporządzania wypisów z ewidencji ludności z jednostkami szkolnictwa, służby zdrowia, organów wojskowych, Policji i Straży Miejskiej;
16) prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności;
17) przyjmowanie zawiadomień w sprawach odbycia zgromadzeń;
18) wydawanie decyzji na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze gminy lub jej części;
19) przygotowywanie decyzji zezwalających na organizowanie imprez masowych;
20) współpraca z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w zakresie kierowania do pracy osób skazanych na karę ograniczenia wolności z obowiązkiem odpracowania określonej ilości godzin na cel społeczny;
21) realizowanie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, a w szczególności:
a) prowadzenie rejestracji i ewidencji osób podlegających kwalifikacji wojskowej,
b) współudział w prowadzeniu kwalifikacji wojskowej, a w szczególności:
- sporządzanie wykazów podlegających kwalifikacji wojskowej rocznika podstawowego,
- poszukiwanie osób, które nie zgłosiły się do kwalifikacji wojskowej, a w przypadku stwierdzenia niestawiennictwa nieusprawiedliwionego – wnioskowanie o przymusowe doprowadzenie przez Policję lub przygotowanie decyzji o zastosowaniu sankcji przewidzianych prawem,
- przygotowywanie decyzji nakładających świadczenia na rzecz obrony RP,
- prowadzenie ewidencji świadczeń na rzecz obrony RP,
- opracowywanie i realizacja szkolenia obronnego pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych,
c) organizowanie akcji kurierskiej,
d) załatwianie spraw związanych z oczyszczaniem terenów z niewypałów wybuchowych i innych przedmiotów niebezpiecznych;
22) organizacyjno - rzeczowe zabezpieczenie potrzeb w realizacji przedsięwzięć Zespołu Zarządzania Kryzysowego na terenie gminy;
23) dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań;
24) gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej, nadzorowanie i kontrola stanu budowli ochronnych i urządzeń specjalistycznych obrony cywilnej;
25) przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO);
26) organizacja formacji obrony cywilnej i utrzymanie ich w stanie gotowości do działania;
27) organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
28) koordynowanie akcjami ratunkowymi, w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz zdarzeń o znamionach klęski żywiołowej;
29) przygotowanie oraz koordynacja ewakuacji zagrożonej ludności oraz koordynowanie tych działań;
30) planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej;
31) prowadzenie pomocniczej ewidencji środków trwałych i wyposażenia będącego w posiadaniu ochotniczych straży pożarnych, wyposażenia magazynu obrony cywilnej i magazynu przeciwpowodziowego;
32) podejmowanie działań w zakresie popularyzacji obrony cywilnej;
33) koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
34) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, wyszkoleniem i zabezpieczeniem gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych;
35) wykonywanie innych zadań wynikających z poleceń i wytycznych burmistrza, jako Szefa Obrony Cywilnej oraz wydziału zarządzania kryzysowego Wojewody Lubuskiego;
36) prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz realizacji ustawy o ochronie danych osobowych;
37) Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej określone w prawie o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności:
a) dokonywanie rejestracji stanu cywilnego osób w formie aktów: urodzenia, małżeństwa i zgonu, sporządzanych w księgach stanu cywilnego,
b) przyjmowanie oświadczeń:
- o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu Urzędu Stanu Cywilnego,
- o wstąpieniu w związek małżeński poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,
- od małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- o uznaniu ojcostwa,
- o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- o zmianie imienia dziecka,
- o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez mężczyznę, kobietę i dzieci;
c) sporządzanie protokołów:
- zgłoszenia urodzenia dziecka,
- zawarcia małżeństwa poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,
d) wpisywanie w formie wzmianek marginesowych i przypisków informacji o zmianach w stanie cywilnym osób, a dotyczących:
- małżeństwa rodziców dziecka, po sporządzeniu aktu,
- sądowego zaprzeczenia ojcostwa,
- sądowego ustalenia ojcostwa,
- przysposobienia dziecka,
- wyroku sądowego o rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa,
- sądowego sprostowania aktu stanu cywilnego,
- unieważnienia aktu stanu cywilnego,
- decyzji administracyjnych innych urzędów (zmiana nazwiska, imienia, itp.),
- informacji o zawarciu małżeństwa, jego rozwiązaniu lub unieważnieniu,
- informacji o zgonie,
e) wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu:
- wpisywania aktów zagranicznych do polskich ksiąg stanu cywilnego,
- prostowania, uzupełniania, odtworzenia treści, ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
- skrócenia terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa,
- zmiany imion i nazwisk na podstawie ustawy o zmianie imienia i nazwiska,
f) wydawanie zaświadczeń w sprawach:
- stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, na podstawie art. 4.1 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego (ślub konkordatowy),
- o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
- o niefigurowaniu aktu w księdze, o braku księgi stanu cywilnego oraz o treści wpisów w akcie lub o ich braku,
- innych zaświadczeń,
g) wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,
h) przekazywanie stosownych dokumentów na żądanie sądów, polskich placówek dyplomatycznych oraz uprawnionych instytucji i stron,
i) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, prowadzenie do nich skorowidzów,
j) przekazywanie ksiąg 100-letnich wraz z aktami zbiorowymi i skorowidzami do Archiwum Państwowego,
k) organizowanie uroczystości jubileuszowych (100 rocznica urodzin i 50-lecie pożycia małżeńskiego);
38) prowadzenie spraw o wymeldowaniu „z urzędu” osób, które opuściły miejsce stałego pobytu z pominięciem obowiązku wymeldowania się;
39) koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów ławników do sądów powszechnych.
« powrót do poprzedniej strony