Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Finansowy

Szczegóły informacji

Wydział Finansowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:21:43 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu



 
Skarbnik Gminy: Ilona Ogiba, tel. 3835017 wew. 504, pokój nr 17
 
Naczelnik Wydziału: Iwona Walczak, tel. 068 3835017 wew. 129, pok nr 29

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 22a, kasa.

Pracownicy:
  • Barbara Zaborowicz, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Teresa Sidor, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
  • Bożena Czekańska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,
  • Danuta Czarnota, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,  
  • Joanna Niedzielska, tel. 068 3835017 wew. 109, kasa urzędu (parter),
  • Helena Kaczor, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Gabriela Stasiorowska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój 20,
  • Weronika Przytulska, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Wanda Kulka, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Teresa Krukowska, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Grzegorz Szurgot, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Anna Kudełka, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Agnieszka Augustyniak, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Iwona Reweda, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
  • Małgorzata Serafin, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Aneta Cander, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Maria Rudnicka, tel. 68 3835017 wew. 123, pokój nr 23.


Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Finansowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości budżetowej gminy i urzędu;
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla burmistrza;
3) udzielanie burmistrzowi pomocy w wykonywaniu budżetu gminy;
4) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności;
5) prowadzenie ewidencji i spraw związanych z udzielonymi i otrzymanymi pożyczkami, kredytami, poręczeniami i gwarancjami;
6) kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu gminy w jednostkach organizacyjnych;
7) prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych gminy i obsługiwanych przez urząd jednostek organizacyjnych;
8) sporządzanie rocznych bilansów;
9) prowadzenie ewidencji księgowej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
10) prowadzenie finansowej sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej;
11) przyjmowanie sprawozdań budżetowych od jednostek organizacyjnych, ich kontrola i sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
12) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej gminnych jednostek oświatowych;
13) przygotowywanie propozycji projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych dotyczących w szczególności:
a) podatku od nieruchomości,
b) podatku rolnego,
c) podatku leśnego,
d) podatku od środków transportowych,
e) opłaty od posiadania psów;
14) dokonywanie wymiaru podatków i prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód gminy;
15) prowadzenie ewidencji podatników podatków w oparciu o deklaracje, informacje podatkowe, ewidencję gruntów oraz inne dokumenty;
16) prowadzenie rejestru decyzji podatkowych;
17) prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg w zapłacie podatków tj. umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty oraz przygotowywanie decyzji w tych sprawach;
18) prowadzenie ewidencji wniosków podatników o zastosowanie ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym;
19) prowadzenie windykacji zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych na rzecz gminy (wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych);
20) kontrola podatników na terenie gminy z zakresu podatków i opłat należnych gminie;
21) prowadzenie rachunkowości w zakresie niepodatkowych dochodów gminy;
22) prowadzenie ewidencji wpłat i windykacji należności z tytułu:
a) przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
b) przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych,
c) opłat za najem i dzierżawę nieruchomości gminnych,
d) sprzedaży mienia gminy,
e) opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
f) grzywien i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i prawnych;
23) rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i innych opłat lokalnych;
24) prowadzenie ewidencji wniosków z tytułu umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty spłaty należności niepodatkowych podlegających windykacji, przygotowywanie rozstrzygnięć w tych sprawach oraz opracowywanie sprawozdań;
25) wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami;
26) wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe;
27) prowadzenie spraw płacowych i ubezpieczeniowych pracowników urzędu oraz osób wykonujących prace na podstawie umów cywilno – prawnych w tym:
a) sporządzanie list płac,
b) prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS,
c) sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS,
d) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych, sporządzanie dokumentów PIT;
e) sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;
28) sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;
29) naliczanie ryczałtów za korzystanie przez pracowników urzędu z prywatnych samochodów do celów służbowych;
30) sporządzanie list diet radnych i sołtysów;
31) prowadzenie obsługi finansowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
32) prowadzenie obsługi finansowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
33) prowadzenie w ramach budżetu gminy obsługi finansowej jednostek pomocniczych gminy i Funduszu Sołeckiego w tym coroczne przygotowywanie informacji o wysokości środków przypadających na dane sołectwo;
34) sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych;
35) przygotowywanie dokumentów do dokonywania przelewów;
36) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług;
37) prowadzenie rozliczeń publiczno – prawnych (w szczególności: podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy oraz PFRON), sporządzanie i przesyłanie deklaracji do odpowiednich instytucji;
38) prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT;
39) prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz tabel amortyzacji środków trwałych;
40) obsługa kasowa gminy i urzędu oraz obsługiwanych przez urząd jednostek organizacyjnych;
41) współpraca z Urzędem Skarbowym, sądami i komornikami w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej i sądowej;
42) naliczanie, pobieranie i ewidencjonowanie opłaty skarbowej oraz stosowanie w praktyce ustawy o opłacie skarbowej;
43) koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie;
44) prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie udzielania tej pomocy;
45) przygotowywanie dokumentacji i projektów decyzji w sprawie zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego producentom rolnym;
46) prowadzenie rejestru ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez podmioty gospodarcze;
47) wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz ich cofanie i stwierdzanie wygaśnięcia zezwolenia;
48) wydawanie zezwoleń na transport osobowy (taksówki);
49) prowadzenie kart ewidencyjnych obiektów hotelarskich i innych;
50) prowadzenie kontroli ewidencji obiektów, w których prowadzone są usługi hotelarskie;
51) realizacja zadań wynikających z ustawy o grach i zakładach wzajemnych w zakresie przygotowywania projektów opinii rady w sprawie lokalizacji ośrodków gier.