Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Szczegóły informacji

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:31:35 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu




 
Naczelnik: Jerzy Dębicki, tel. 3835017 wew. 125, pokój nr 26

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 24, 25, 26.

Pracownicy:
  • Helena Cierpisz, tel. 68 3835017 wew. 124, pokój nr 24,
  • Aneta Maryniec, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 25
  • Agnieszka Kaczoruk, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 24,
  • Marzena Grabowska, tel. 68 3835017 wew. 125, pokój nr 25,
  • Teresa Polita,
  • Mariusz Brodzik.

Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu należy:
1. zapewnienie warunków działania szkół, przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
2. realizacja prawa dziecka sześcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego,
3. organizacja i przeprowadzenie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek,
4. opiniowanie wniosków osób prawnych i fizycznych w sprawie założenia szkół i przedszkoli niepublicznych,
5. wnioskowanie o zakładanie, przekształcanie i likwidowanie szkół, przedszkoli za zgodą kuratora oświaty,
6. występowanie z wnioskiem w sprawach dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych do dyrektora szkoły i kuratora oświaty,
7. przygotowywanie rocznych projektów organizacji przedszkoli, szkół i placówek na nowy rok szkolny, oraz aneksów do tych projektów,
8. planowanie i rozdział środków finansowych na prowadzenie poszczególnych przedszkoli oraz szkół podstawowych i gimnazjów,
9. analiza wykorzystania środków finansowych przekazanych placówkom oświatowym,
10. dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektora szkoły,
11. zbieranie i przetwarzanie informacji dot. procesu nauczania po każdym z etapów nauczania,
12. nadzorowanie prowadzenia przez gimnazja ewidencji realizacji obowiązku nauki do 18 roku życia przez uczniów kończących gimnazjum,
13. negocjowanie projektów układów zbiorowych pracy dla pracowników placówek oświatowych nie będących nauczycielami,
14. wyrażanie stanowiska dot. obniżki nauczycielowi tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć na wniosek dyrektora placówki,
15. organizowanie dowozów uczniów do szkół i dzieci 6 letnich do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem przewozów szkolnych,
16. rozliczanie zwrotu kosztów przejazdu do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych dzieci i opiekunów z terenu gminy,
17. prowadzenie rejestru niepublicznych placówek oświatowych i kulturalnych,
18. prowadzenie spraw kadrowych pracowników szkół, przedszkoli i Ośrodka Sportu i Rekreacji,
19. obsługa spraw związanych z korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników przedszkoli,
20. rejestracja umów zleceń, umów o dzieło z placówek oświatowych i Ośrodka Sportu i Rekreacji,
21. ustalanie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu, opracowywanie regulaminów wynagradzania pracowników niepedagogicznych,
22. opracowywanie regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów wynagradzania w placówkach oświatowych,
23. współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w oświacie w sprawie opiniowania i uzgadniania regulaminu wynagradzania nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, przyznawania nagród dla pracowników oświaty, zwolnień pracowników oświaty,
24. prowadzenie archiwum byłych pracowników szkół i przedszkoli,
25. koordynowanie zagadnień w zakresie opieki społecznej, współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej i innymi podmiotami zajmującymi się sprawami świadczenia pomocy ludziom znajdującym się w trudnej sytuacji,
26. prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem odznaczeń oraz nagród,
27. prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego,
28. organizowanie szkoleń i narad z dyrektorami placówek oświatowo - wychowawczych,
29. prowadzenie sprawozdawczości oraz wykonywanie zadań związanych z ustawą o systemie informacji oświatowej,
30. koordynowanie oprawy artystycznej uroczystości miejskich i świąt państwowych, których organizatorem jest gmina,
31. prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej,
32. współpraca z innymi podmiotami w zakresie upowszechniania kultury, uzgadnianie kierunków i form realizacji wspólnych przedsięwzięć,
33. prowadzenie spraw wynikających z zadań miasta w zakresie tworzenia warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu,
34. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Ośrodka Sportu i Rekreacji, Warsztatów Terapii Zajęciowych, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w zakresie ich zadań statutowych oraz innych organizacji i stowarzyszeń działających w sferze kultury, kultury fizycznej i turystyki,
35. wydawanie decyzji w sprawie przyznania dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych,
36. opracowywanie wniosków w celu pozyskiwania funduszy ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł na realizację projektów,
37. stały monitoring funduszy pomocowych kierowanych do gmin oraz organizacji pozarządowych,
38. przygotowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
39. opiniowanie wniosków o dotacje dla organizacji pozarządowych,
40. nadzorowanie prawidłowości wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe,
41. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia.