ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Finansowy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Finansowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 09:21:43 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Skarbnik Gminy: Ilona Ogiba, tel. 3835017 wew. 504, pokój nr 17
 
Naczelnik Wydziału: Iwona Walczak, tel. 068 3835017 wew. 129, pok nr 29

Lokalizacja wydziału: budynek A, pokoje: 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 22a, kasa.

Pracownicy:
  • Barbara Zaborowicz, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,
  • Danuta Czarnota, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój nr 20,  
  • Joanna Niedzielska, tel. 068 3835017 wew. 109, kasa urzędu (parter),
  • Helena Kaczor, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Gabriela Stasiorowska, tel. 068 3835017 wew. 108, pokój 20,
  • Weronika Waszkiewicz, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Wanda Kulka, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Teresa Krukowska, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Grzegorz Szurgot, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18,
  • Anna Kudełka, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Agnieszka Augustyniak, tel. 068 3835017 wew. 121, pokój nr 21,
  • Iwona Reweda, tel. 068 3835017 wew. 122, pokój nr 22,
  • Małgorzata Kozakiewicz, tel. 068 3835017 wew. 120, pokój nr 22a,
  • Aneta Cander, tel. 068 3835017 wew. 119, pokój nr 19,


Zadania wydziału:

 
1. prowadzenie rachunkowości budżetowej gminy i urzędu;
2. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla burmistrza;
3. udzielanie burmistrzowi pomocy w wykonywaniu budżetu gminy;
4. czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz odpowiednich relacji pomiędzy realizacją dochodów i wydatków budżetowych przy uwzględnieniu odpowiedniej rytmiczności;
5. prowadzenie ewidencji i spraw związanych z udzielonymi i otrzymanymi pożyczkami, kredytami, poręczeniami i gwarancjami;
6. kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu gminy w jednostkach organizacyjnych;
7. prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych gminy i obsługiwanych przez urząd jednostek organizacyjnych;
8. sporządzanie rocznych bilansów;
9. prowadzenie ewidencji księgowej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
10. prowadzenie finansowej sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej;
11. przyjmowanie sprawozdań budżetowych od jednostek organizacyjnych, ich kontrola i sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
12. prowadzenie obsługi finansowo – księgowej gminnych jednostek oświatowych;
13. przygotowywanie propozycji projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych dotyczących w szczególności:
a) podatku od nieruchomości,
b) podatku rolnego,
c) podatku leśnego,
d) podatku od środków transportowych,
e) opłaty od posiadania psów;
14. dokonywanie wymiaru podatków i prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód gminy;
15. prowadzenie ewidencji podatników podatków w oparciu o deklaracje, informacje podatkowe, ewidencję gruntów oraz inne dokumenty;
16. prowadzenie rejestru decyzji podatkowych;
17. prowadzenie spraw z zakresu udzielanych ulg w zapłacie podatków tj. umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty oraz przygotowywanie decyzji w tych sprawach;
18. prowadzenie ewidencji wniosków podatników o zastosowanie ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym;
19. prowadzenie windykacji zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych na rzecz gminy (wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych);
20. kontrola podatników na terenie gminy z zakresu podatków i opłat należnych gminie;
21. prowadzenie rachunkowości w zakresie niepodatkowych dochodów gminy;
22. prowadzenie ewidencji wpłat i windykacji należności z tytułu:
a) przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
b) przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych,
c) opłat za najem i dzierżawę nieruchomości gminnych,
d) sprzedaży mienia gminy,
e) opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
f) grzywien i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i prawnych;
23. rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i innych opłat lokalnych;
24. prowadzenie ewidencji wniosków z tytułu umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty spłaty należności niepodatkowych podlegających windykacji, przygotowywanie rozstrzygnięć w tych sprawach oraz opracowywanie sprawozdań;
25. wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z płatnościami;
26. wydawanie zaświadczeń w oparciu o akta podatkowe;
27. prowadzenie spraw płacowych i ubezpieczeniowych pracowników urzędu oraz osób wykonujących prace na podstawie umów cywilno – prawnych w tym:
a) sporządzanie list płac,
b) prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS,
c) sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS,
d) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych, sporządzanie dokumentów PIT;
e) sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;
28. sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;
29. naliczanie ryczałtów za korzystanie przez pracowników urzędu z prywatnych samochodów do celów służbowych;
30. sporządzanie list diet radnych i sołtysów;
31. prowadzenie obsługi finansowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
32. prowadzenie obsługi finansowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
33. prowadzenie w ramach budżetu gminy obsługi finansowej jednostek pomocniczych gminy i Funduszu Sołeckiego w tym coroczne przygotowywanie informacji o wysokości środków przypadających na dane sołectwo;
34. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszystkich rachunków, faktur, delegacji służbowych;
35. przygotowywanie dokumentów do dokonywania przelewów;
36. rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na zakup materiałów, paliwa, usług;
37. prowadzenie rozliczeń publiczno – prawnych (w szczególności: podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy oraz PFRON), sporządzanie i przesyłanie deklaracji do odpowiednich instytucji;
38. prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT;
39. prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz tabel amortyzacji środków trwałych;
40. obsługa kasowa gminy i urzędu oraz obsługiwanych przez urząd jednostek organizacyjnych;
41. współpraca z Urzędem Skarbowym, sądami i komornikami w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej i sądowej;
42. naliczanie, pobieranie i ewidencjonowanie opłaty skarbowej oraz stosowanie w praktyce ustawy o opłacie skarbowej;
43. koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie;
44. prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie udzielania tej pomocy;
45. przygotowywanie dokumentacji i projektów decyzji w sprawie zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego producentom rolnym.
« powrót do poprzedniej strony